fredag 25 oktober 2013

Vi är här nu.

 
 
 
Så är vi då hemma igen, på Gran Canaria
i San Agustin, på Flamboyan.
 
Här visas ett sammandrag efter ett par dagar här.
Igår var vi i San Fernando och köpte ett Internetmodem
från MasMovil, så nu behöver jag inte få
hjärtsnörp för att internet inte funkar.
 
 
 
Så här glad blir herr Edqvist när det serverats säsongens
första 2-rätters hos Donken.










Så här glad blir jag när jag återser "gammal" klasskompis
 från 1950 Lars-Inge Johansson. Tänka tt få åka till GC
för att träffa skolkompisar. Vi träffades ju i fjol och
nu bor vi grannar.








Så här glad blir den här välbekante vietnamesen (disktrasan)
när vi beställer en trerätters hos Janne.
 








Så här glad blir vår frissa Veronica
när hon visade sin mage, som tyder på
att hon fått något vasst i sej.








Så här gullig kissemiss har vi redan fått och han, (för det är en han)
fick namnet Pelle, efter den likafärgade katt jag hade på
70-talet i Norrköping. Pelle fann sej väl tillrätta på vår stol.
Matkräsen är han, vill bara ha gåslever eller färsk Kummel.









Så här ser mina Ben ut bakifrån på plattan Shoppingcentret. Har alltid en förmåga att
komma på efterkälken.







Så här vackra liljor mötte oss när vi kom. Vi kom ju fram mitt i natten. En god räkmacka
med vidhängande cerveza stod på bordet ävenså.








Så här vacker Papegojblomma hade vännen Britt placerat
utanför dörren innan vi kom. Själv låg hon väl och snusade.








Så här vackert ligger Kära Flamboyan



 









Så här vacker sandskulptur ser
man borta vid träbron mot Plinglè.









Utsikt från vardagsrumsköket. Den Canariska flaggan finns också t.v.










Hoppsan en katt till.

 
 
 
 
 
 
 
Så här vackert ser barskåpet ut nu. Whiskeyn syns inte på bild, ty den
finns i kylen.
Vi var som brukligt är och storhandlade på HiperDino i Bellavista.
(Även mat)






Med 300 m/m teleobjektiv kl 07.00 igår.








Också teleobjektiv, solnedgång och svärmeri.


Morsning !

Ps
Ikväll är årets första BBQ-party hos Anna & Nacho.
Han vid grillen och hon vid baren.
Ds






5 kommentarer:

  1. Det syns att IOR har kommit HEM. En glad och lycklig man. Ha det trevligt i värmen.
    En som blir avundsjuk!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åhh, det var det här jag bävade för...att få se bilder som gör att man undrar vad man gör här... Förra vintern bidrog dina bilder starkt till att jag åkte iväg men den här vintern har jag gett mig katten på att lyckas stanna. Njut nu av sol och värme.Hälsa dina B:en, Anna och Nachos så jättemycket ifrån mig!

    SvaraRadera
  3. Hej på er !
    Vi vill önska er en bra och trevlig vistelse på Flamboyan i San Augustin
    Hälsa till ANNA och alla de övriga .

    SvaraRadera
  4. Löfven är inte rätt person.

    Han saknar utbildning, han saknar erfarenhet
    från kommunal/landstingspolitik, han saknar
    riksdagserfarenhet, han saknar ministererfarenhet.

    Välj rätt, välj bort Löfven!

    SvaraRadera
  5. Men nu måste jag som PA reagera på att du förvarar whiskyn i kylen! Den ska serveras rumstempererad med några droppar vatten. Men välkomna ner och med lite mer erfarenhet så kommer du nog att lära dig du med.

    SvaraRadera