fredag 4 oktober 2013

Det låg en krona på marken.......




........och jag tog upp den.

Den här burken hittade jag i grässlänten mittemot "Turkosen" i em.
Någon har väl "tappat" den.
Hur ofta går du förbi pengar som folk "tappar" på gatan ?






Konstigt att folk bara slänger
pengar omkring sej ?
Men man har väl fått så mycket
jobbskatteavdrag så man tappat
respekten för pengar. 






....mera pengar i pappersåtervinningen

Det här är en bild tagen i em. i vårat rum
för återvinning av papper m.m.
Här bara idag just nu, ligger 2 papperspåsar
som vardera kostar 2 spänn när du handlat
på Hemköp. Starka nya papperspåsar.
Nu ligger dom inte där längre.







Det här är också en bild från "återvinningsrummet" hos oss.
Någon idiot till granne som inte vet skillnaden på frigolit, 
cykeldäck, plast och elektriska saker.

Jag blir så förb........


Morsning !

Ps
I veckan höjde puben jag besöker då och då, (inget namn),
priset på flasköl, typ Mariestad, från 45 till 46 kr. ??????????????!!!!
Högerregeringen sänkte krogmomsen för att det antingen skulle
skapa fler jobb eller bli billigare att äta ute, som i sin tur kunde
skapa fler jobb. Av det har vi inte sett skymten.
Nu aviseras från kommande S-regeringens budget, att man
tar bort sänkningen av värdelösa momssänkningen.
Så då förbereder krogen redan att höja ytterligare för att
..............................sno tillbaka en spänn ytterligare. Näääe.

Men så kom jag på att om man "hittar" en "tappad" burk om da´n
så kompenserar det ju prishöjningen. Och idag hittade jag en burk
och efter en öl på nämnda krog idag, så märkte jag inte av
prishöjningen. 2 burkar på gatan eller i papperskorgen
ger 2 öl till oförändrat pris ?????????????????????
Ds

 






1 kommentar:

  1. Vilket matematiskt snille du är Ior! Du kanske kan få ihop till en gratis öl någon gång. Fast snart kan du få gratis dricka på vår terrass.

    PS! Känner igen soprumsproblemet från vår tid i Sverige.....suck DS!

    SvaraRadera