torsdag 3 oktober 2013

Leif G W Persson ligger i Malou von Sivers fåtölj.




Igår morse kunde man se Professorn Leif G. W. Persson "liggande" i
Malou von Sivers fåtölj. Han har en förmåga att alltid halka under bordet. 
 
 
 



Han erkänner visserligen att han både dricker mycket och jag tyckte han nämnde tabletter också. Men det kanske var vitaePro han avsåg. Men de har i så fall inte hjälpt honom
att sitta upprätt. Till hans försvar ska sägs att i dagens moderna möbler ska
ryggstödet vara ett par meter från ryggen.

 







Men han är väl en härlig person, (tycker jag). Han erkänner
att han har mycket pengar men säger samtidigt att han
inte är intresserad av pengar. Jo..... det kan man ju säga när
kistan är full. Skattkistan alltså. Det är inte svårt att ski.. när
ars.... är fullt, som jag brukar säga.
Samtidigt så är han ju inte född rik, utan har jobbat sej upp.

Men låt bli glasögonen Leif G W !








På eftermiddagen var det dags för en fotorunda igen.
2 st ack så vackra ogräs som inte vill ge upp.
Maskros och nässlor och jag tänker
maskrosvin och nässelsoppa.











Joo, den är väl okej. Inte mer att säga om den, förutom att bilden är tagen
på berget ovanför rest. "Grodhavet" utmed Huvudsta strandväg.









Så drog vi ut till Skogskyrkogården för att
göra höstfint innan vi lämnar landet.
Här Berits Mamma och Pappas grav.
Mycket påpassligt tagen bild.
Säg inte emot mej.








Inte långt därifrån finns min svärmors och
svärfars (som jag aldrig träffade) grav.
Men han var duktig möbelsnickare
och jag har en sekretär
som han gjort.








Oerhört vacker kyrkogård.








Lite oroad blev jag faktiskt, för just här när vi tittar ut över gravarna, så.........
flyger en svart korp och kraxar över våra huvuden. Olyckskorp.....
....hoppas inte det betyder nå´t.








Här ser vi att väldigt många gravar har återgått till kyrkoförvaltningen. Många är så
gamla att inga anhöriga finns och nu kremeras det mera.








Läser i dagens Metro att vinglasets form avgör hur full
man blir. Jag kan bara instämma. Jag drack vitt vin en
gång i ett stort glas, som visade sej vara en tulpanvas
och jäklar så full jag blev.








Å, så har nu modedesigners skapat kläder som man
ska bära om man tänker drunkna.

Morsning !

Ps
Hoppas inte mina shorts som jag kommer att klä mej i
om 18 dagar är av det snittet. Bäst att hålla sej en bit
från vattnet i Atlanten.
Ds





1 kommentar:

  1. Tänk att detta händer mig nästan jämt, men jag hade ingen aning om att det berodde på glasets form? Ska tänka på det i fortsättningen och bara dricka direkt ur flaskan.......häpp!

    PS! Såna kläder vill inte jag ha. DS!

    SvaraRadera