måndag 7 oktober 2013

Family får show






Fåren är samlade för träning inför avskedet 2014.
Efter snart 2 mandatperioder är det dags att blåsa ut ljusen.


Nu har alliansen infört ett nytt moment på varje
regeringssammanträde: Att så snabbt som möjligt blåsa ut
ljusen, valnatten i september 2014. Men man vägrar ge upp,
för ser man på ljuslågorna så ser man att de riktas mot dem.
De försöker suga sej kvar och störst i mun är som vanligt
unga 28-åringen från Maramö.





I morse kl. 8.30 var det så här dimmigt.
Som i  ett mjölkglas.








Fram på dagen klarnade det upp så jag kunde ta med
kameran på jakt efter mera höstfärger utan att gå vilse
i dimman.




























Mycket påpasslig plats att "slutförvara" sin bil på i den färgmatchande skogen.

















55 m/m brännvidd










18 m/m brännvidd.


















Jag undrar om det här rucklet vid Huvudsta gård är kulturminnesmärkt ?
Men det lämpar sej i alla fall bra på bild med den gula björken.



Kulturminnesmärkta är i alla fall tydligen alla döda almar som står som prydnad
överallt i kommunen. Jag har skickat mail till kommunen, men inget svar.
Nu anar jag att det kanske inte finns tillräckligt många tjänstemän kvar i Stadshuset,
som kan göra ett underlag för beslut i Stadsbyggnadsnämnden. Jo det är den nämnden,
jag trodde att det låg hos miljö och hälsoskydd.
Enl. uppgift i lokaltidningen flyr ju tjänstemännen från sta´n.



På min väg hemåt i solen passerar jag Hufvudsta Ridskola
där det pågick stora hopptävlingar.







Hoppla Pålle. Och med den bilden "hoppas" jag få en klargörande debatt i
kvällens Agenda.


Morsning !



Ps
Debatten ja........  S-ledaren Löfven och M-ledaren Reinfeldt i varsin ringhörna
hade samma matchande färg på slipsen som väggarna i studion, lite lila som
blir resultatet om man blandar rött och blått.
Men det är ju så att partierna tar reda på hur lokalen ser ut så att de kan välja färg
på kläderna. Eller om det är TV som talar om för partierna.

Vad jag fastnade för i debatten ?????   Jo att Reinfeldt hånlog åt Löfven och att
Löfven vid ett tillfälle sa till Reinfeldt :
"Jag vill inte anklaga folk för att ljuga, men du har en flexibel inställning till sanningen".

F.ö. är det svårt att frälsa en redan frälst och det är väl "Tryggt" ?
Ds


2 kommentarer:

  1. Brännvidd har jag aldrig hört talas om? Menar du inte brännvin?
    Men härliga höstfärger har du som vanligt fångat på bild. Sen är ju frågan den hur det går i valet. Ska man rösta på pest eller kolera?

    SvaraRadera
  2. Älskar dina beskrivningar av det senaste inom politiken och likaså Tom@s kommentarer :)
    Önskar er en fin fortsättning på dagen!

    SvaraRadera