onsdag 30 oktober 2013

Är alla skurkar ?? Många är det !




 
 
Nu , efter 70 år, börjar jag inse att man alltid ska utgå från att alla är skurkar
tills dess att motsatsen bevisats.
På kort tid har saker och ting kostat mej 105 Euro utan att jag fått
någon ahaupplevelse. Snarare tvärtom.
Men solen skiner och det är varmt och skönt. Runt 30 grader
på dagarna och 24 på natten då man drar för gardinen.
Familjen Svensson från Vintrie har anlänt och min klasskompis
sågs passera med en brud och med tätt omslingrande armar.
Så visst finns det hopp.
 
 
Han, gräsklipparen är ingen skurk, (tror jag).







Våran egen lilla skurk, Pelle, är bara gullig och han lär
kosta oss några euro för den gåslever han behöver.
Här tyckte han var bekvämt.








Underifrånperspektiv på bron över vägen GC 500.
Bron går mellan Vattenhålet Mackers och San Fernando.
Jag konstaterade för många år sedan att broar är betydligt
vackrare underifrån än på ovansidan. Gjorde en bildsvit
på broar i Stockholm och där har vi många.








Här finns det skurkar.
Så här ser det ut bara 10 meter från GC 500.








En utrymd fastighet med omkringliggande kvarter........








.....förvandlat till en stor, en jättestor soptipp. Mittemot ligger t.ex. Renaults
huvudkontor. Men förklara för mej hur det kan få se ut så här.
Snacka om skurkar. Hur i helv... kan det få fortsätta se ut så här ?

Morsning !

Ps
Idag ska jag och Berit ut med bil och mina "småskurkar" till barnbarn
ska få se lite utav våra favoritplatser på ön. Skulle inte förvåna mej
om första platsen blir Fataga och utsiktsplatserna dessförinnan.
Ds






2 kommentarer:

  1. Jaa du, det är mycket märkligt att det i ett turistparadis (om än i utkanten av det) kan få se ut så där? Skicka in bilderna till kommunstyrelsen och fråga. På dom bara Ior!

    PS! Kör försiktigt DS!

    SvaraRadera
  2. FY VAD OTREVLIGT OCH ÄCKLIGT HUR KAN DE FÅ VARA SÅ HÄR ???
    HAR ALDRIG SETT NÅGOT LIKNANDE .
    SKICKA IN BILDERNA HÅLLER JAG MED Tomas

    SvaraRadera