torsdag 10 oktober 2013

Uppkopplad, uppgraderad, upprörd och bara uppåt.






9 filmstjärnor av 10 använder Lux tvål.
3 av 4 T-baneresenärer är ständigt uppkopplade.
På väg till, på väg hem från jobbet.


Tog en kort tur till "Sumpan" idag och hade (o) turen
hamna i samma vagn som 28-åringen Lööf.
 
 





Upprörd kan man väl bli när moderaterna uppger sej vara
ett arbetarparti. Vadå arbetare ? Även företagets VD
arbetar väl ? I alla fall ibland.
Nä, det är väl M-s nye P-sekreterare Kent "Flinet" Persson
som trodde att han skulle chocka Anders Löfven med att ta
varumärket från S. Men det är sent påkommet som vanligt
från moderaterna. En annan gång hade visst modekraterna
gjort en logga med ett rött M.
Lite längre ner ser ni Socialdemokraternas logga, en för
Framtiden.






Tacka vet jag den "gamla GODA M-loggan.
Man kan ju undra om inte moderaterna har kopierat
Marabous logga, men det är väl prövat.

Jag kommer att tänka på när jag var yngre och gick på
bio, då köpte man en påse M, om man fick tillräckligt
med veckopeng av mamma.
Gick på bio förresten ! Vi hade 3 mil till Linköping och
 åkte buss. Sista bussen hem gick väl vid 22-23-tiden.
Se´n var det 3 km cykel hem från bussen.






Alltså, socialdemokraterna ligger steget för och har Framtiden för sej.

 
 
 
 
 
Igår gjorde jag en lång långpromenad, runt Lötsjön,
Golfängarna och Råstasjön. Snokade lite runt bland de
nya affärer som håller på att etablera sej vid
"Vännernas" skandalarena. (Freinds).
AIK-shoppen har självklart en stor butik där och en
flera kvadratmeter stor skylt vid entrén.
 








Nu börjar jag bli trött på alla vackra färgbilder min kamera har
spottat ut den senare tiden.
Så här kommer den sista........tror jag.


Morsning !

Ps
Uppåt, för att det bara är 11 dagar kvar.
Ds

3 kommentarer:

  1. Många vackra bilder har du publicerat, men den näst sista bilden ovan med klubbmärket måste vara den allra vackrast du någonsin visat oss andra.

    PS! Bara 11 dagar kvar! Då måste jag börja fylla på i barskåpet. Tack för påminnelsen! DS!

    SvaraRadera
  2. Ja snabba på nu ! Låna en pirra eller vagn av Lena så du kan ta hem mycket på en gång. Förresten, har du tagit bort karbonpapperet från tangentbordet ? Salud !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karbonpapperet verkar ha försvunnit, men jag vet inte hur????????

      Radera