torsdag 31 oktober 2013

En dag med fyra Ben





Bil, Berit och BarnBarn.




Vi hyr ju alltid helst bil av norska negrer och då
särskilt av Roger. En rolig skit som talar 6 språk
flytande. Han startade upp den här biluthyrningen
förra året, efter att många år jobbat på Autos Victoria.
Ronjas Auto.





Här visade jag barnbarnen fenomenet som finns vid
utsiktsplatsen på vägen mot Fataga. Vägen ser ut att vara utför
men stannar du så rullar bilen bakåt. Grabbarna var så för-
vånade så de tog fram sina rullbräder för att testa.
Det stämmer, de rullade bakåt i utförsbacken.







Samma för Jonas d.y.







Jonas leker gärna med döden. Står på händer över stup.
















Baklängesvolt med trippelskruv mellan murarna.
Ja vad ska man som morfar göra ?








Åter till älskade Fataga.







Berit provar en scarfes hos holländskan med butiken
Arte Henritte.







Joakim försöker finna ut om något av
hennes vackra smycken skulle passa
som gåva till sambon som lät honom
resa ensam till GC.







Här finns ju det lilla bageriet med sina goda nybakade
kokoskakor.




















O ja , här kan man också stå på händerna.














Lite pittoreskt med tvätten hängande utanför det lite
ruckliga huset.







Dagens sista.

Morsning !

Ps
Nu har jag varje år tagit bilder i Fataga, så
kanske kan jag använda samma bilder nästa
år utan att jag varit där och ni skulle
inget märka.
Men jag åker ju dit för att jag älskar
den här idyllen.

Det var någon som viskade att Reinfeldt kommer
att upplösa Alliansen under våren, eftersom han riskerar
tappa så många stödröster till de små att han själv åker ur.
Själv måste han ju ägna sin tid till kampanja som
kandidat till ordförandeposten i EU-kommissionen.
Nästa högerledare förväntas bli Annie alias
28-åringen Lööf.
Ds





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar