måndag 30 september 2013

Min gitarr......eller Nu är det snart jul igen.






..... köpte jag och sålde. Gitarren var en Klangola med reg.nr
som berättade att den var tillverkad 1946 och en Levinare.
Finfina grejer alltså. Den var inte helt felfri, bl.a. spricka
 på baksidan. Alltså, en Levingitarr med spricka.



För första gången i min affärskarriär, har jag sålt och fått
betalt utan att kunden sett objektet. Efter ca 3 veckor dyker han
upp, köparen, slänger sej på golvet med "Min gitarr"
och både han, Henning, och jag upplevde vi oss som vinnare.
(Klangola gitarrer var lite Frälsis och missionsförbundare-
instrument, serru ) !

Om ni tittar upp i hyllan bland glasen, ser ni ett bemålat strutsägg.
Jo det är sant. Nu är det urblåst i botten med möjlighet ett fixa
 belysning. Efterlyser idéer om hur ?
Den fina Ryamattan han sitter på, fick jag av Torsten Bengtsson,
även kallad Törsten Bengtsson, för han var ju helnykterist.
Men han var en fin, en av de allra finaste centerpartister som
fötts sedan partiets bildades 1911.






Urblåst ja ???? Det här tar väl rekordet. Inte ens på Gran Canaria i Puerto de Mogán
förra året, som vi tyckte i början av november var väl tidigt.
Den här bilden är från 27 september.







Eftermiddagen den 29 sept. drog jag med B ut på promenad neråt Ulvsundasjön för
att fånga höstfärgerna med kamerans hjälp. Då gick solen i moln och jag var uppgiven.
Men den kisade fram lite så småningom och det här duger väl ?








....och det här ?
Husen och Tranebergsbron i bakgrunden ligger i Stockholm, medan jag
och båtbryggan närmast ligger i Solna.
Ljuset, solen, molnen, kameravinkeln är "tursamma" ingredienser i denna bild.
Under tiden vi satt där kom det en yngre dam i den gyllene medelålderns övre period före pensionsåldern, dam med mobilkamera som snabbt brände av
3-4 bilder åt varje håll, utan att ta hänsyn till något av vad jag sagt ovan.
Men hon visste väl inte att det satt ett proffs på bänken bakom hennes rygg.







Ingenting kan skilja oss åt, inte ens ett träd ! Eller här går skiljelinjen ! Eller....Jag vill inte skiljas, ta i trä. Eller "Salladen har lite träsmak". eller...Ska vi dela lika ?

Nä det kanske inte var så roligt, men bilden tog jag i em. (igår em.) vid båthuset
Huvudsta strand.





1 kommentar:

  1. Julskyltning i september! Håller med om att det är i tidigaste laget. Vackra höstbilder över sjön!

    SvaraRadera