tisdag 3 september 2013

Hej, hej, hemskt mycke hej !





Hej hej Sverker, Hej hej, nu har triss blivit ännu bättre.
Hej, nu är det snart dags att förlänga ditt El-avtal !



Hej Berit, nu har Triss blivit ännu mer spännande,
nu kan du vinna 5 miljoner om dagen i 75 år.
Ja Gud vad trött man blir ?





Trötta var vi igår också. Efter en heldag på Hägerstensgatans loppis. Alltså hela gatan på
bägge sidor kantades av grannar, vänner och morsor som försökte bli av med
gammalt skit som står och skräpar hemma.







Jo visst, en del affärsinnehavare utmed
gatan passar på. Vad sägs om en kött-
bullssmörgås för 60 spänn.







Det var ett strålande väder och fyndet den här dagen
inskränkte sej till en fin barometer för 10 spänn.
Den kan jag säkert få 40 spänn för på Täbyloppis.
Alltså....fyndade gjorde väl Berit som prutade ner
en Jessica Jensen till 300 SEK.
(men det drabbar ju ingen fattig som tur är, för de
klarar sej nog ändå)

 







Fataga, Fataga. Nu blommar det Fatagas rosenpelargonier
både här hemma och hos Åse. Åse lyckades med konststycket
att fortplanta dom efter att Berit tog med hem ett "skott"
 förrförra året, alltså 2011.







Tomatsäsongen är härmed slut och nu är det pelargonierna
 som trivs i vår "kuvös".
Den lilla gåsen på golvet, eller som en lergök är den gjord.
Den förtjänar en egen historia. RIMBO står i alla fall
djuptryckt på undersidan.







Senast fyndet:
En Olivetti Valentine S från 1969 för 295 Kr.
Säljs på auktioner för mellan 2000-5000 kr.






Idag hade vi avtalat med vår trädgårdsmästare (när vi är borta)
Åse och hennes kompanjon Bengt att ses över (under) ett glas
vin, för hon hade kommit över ett stycke bubbelplast.
Då vi använder mycket bubbelplast vid leveranser, tyckte
hon att vi kunde ses och bubbla bort en stund.
Förlåt babbla bort ska det vara.

Nu måste jag vara personlig och blir väldigt fundersam
om vad som sker i livet,
med anledning av Bengts musikval bl.a. Läs vidare
i mitt Ps.







Fataga. Fataga. Fantastiskt roligt att se hur de har
blivit inordnade i vårat kyligare klimat.
Fataga, see you in october.


Morsning !


Ps
Åter till Bengts musikval ikväll.
 
Nu har som vanligt klockan blivit imorgon, men när ni läser det var
 det igår. Men för mej nu är det idag.
 
Alltså lördagen den 2 september 1989 träffade jag Eila, som
 sedermera blev min fru. Eila avled ju dessvärre 2004.
 
Idag  den 2 sept. kl. 14.30, slog min pendyl  1 slag.
(Jag har inte dragit ringverket på flera år)
Pendylen är ett arv efter Eilas mamma.
 
Idag den 2 sept. när Bengt klinkar på pianot hos Åse, så spelar
han Ulf Lundells, "Öppna landskap".
Så där spontant bara.
 
Jag mindes, när jag skulle beställa musik inför Eilas begravning
 att hon gillade Ulf Lundell och "Öppna Landskap", så jag begärde den
 som utgångsmusik vid hennes begravning.
 
Förklara sammanhanget för mej !
 


2 kommentarer:

  1. Förr trodde jag inte på ödet eller dylikt men ju äldre jag blir ju mer övertygad blir jag om att vissa saker som sker, inte sker av en slump.
    Varma hälsningar till dig.

    SvaraRadera
  2. Vissa påstår att ödet finns programerat i våra gener och inte går att ändra på. Fast jag tvivlar ibland.

    SvaraRadera