torsdag 26 september 2013

Pengarna strömmar in ..........


............. och ut i statskassan. Mest ut, då man lånar upp,
var det 15 miljarder, rätta mej om jag har fel, för att genomföra
det 5:e jobbskatteavdraget, så dom rikaste får lite mera
pengar i plånboken, eller som alliansen tror ska ge
tusentals nya jobb.
Men nu anar ju alliansen att valet 2014 är kört, så nu säljer
man desperat ut allt som går för att dölja budgetunderskottet.
Igår såldes svenska folkets bank Nordea ut för 21, 6 miljarder.
 
Samma sak med avgående biståndsministern Gunilla Carlssons
lön, som istället betalades med biståndspengar. Visserligen "bara"
futtiga 20 miljoner.
Nä, Gud va trött jag blir, eller hur ?






En solskensbild från igår när vi vandrade från Strandvägen
till Kungsgatan. Stannade vid Sergels torg, där man placerat
ut nya solgula bänkar och ingen klottrare har upptäckt dem ännu.
Hoppas ingen av dem läser min blogg.
Men det var kallt som f..  igår. Blåste Ishavsvindar.
Rysskyla kallar man det nu på löpsedlarna. I somras när det
var som varmast kallades det Ryssvärme. Den där Putin
ska då bestämma allt !

Men jag var iklädd halsduk från Paris, Eccoskor från Musti
på GC, byxor från Dressman, rock från Stadsmissionen och
kalsipper från marknaden i San Fernando.







Vad gjorde vi då på Strandvägen ?
Ja det har ingen med att göra ......ännu.
Bilden ovan tog jag på hamburgerrestaurangen Max
på Vasagatan. (toabesök).
Första stället jag ser att man inte tar kontanter. Läs !

Undrar om man hinner uppleva att man slutar trycka
sedlar överhuvudtaget. Bara finns digitala pengar.

På Kungsgatan besökte vi Oscarsteatern för att boka
biljetter till föreställningen Rainman, som spelas av
Robert Gustavsson på teatern Rival vid Mariatorget.

Jag fick ju presentkort på Ticnet av sonen Knutsson
med sambon Johansson för att jag fyllt år. Mycket bra
med upplevelsepresenter.
Men Herre Gud, det är inte billigt med teater.




Tack Krister och Marie !

När vi ska se den ?
Jo strax före jul. Det mesta är utsålt.

Morsning !

P
s

I
d
a
g

ä
r

d
e
t

t
o
r
s
d
a
g

D
s






2 kommentarer:

  1. Den 12:e oktober åker jag och en väninna ner och ska se Rainman :)

    SvaraRadera
  2. Att läsa din blogg är helt klart inte bra för min lever. Speciellt ett ämne du tar upp ibland (politiken) gör mig så upprörd att jag är tvungen att ta mig ett par "stänkare" för att lugna ner mig........schkål.....

    PS! Där tog den whiskyn slut, måste köpa ny DS!

    SvaraRadera