fredag 20 september 2013

Debatt om 5:e jobbskatteavdraget

 
 
 
 
Just nu är jag så j....  förb..... så jag kan inte komma på vad jag vill ha sagt......
Men jag ser alltid fram emot debatter i TV och hoppas man ska få ut nå´t av dem.
Jag är ju nutidsorienterad även om många ser mej som ett fornminne.
 
 
 
 
Ja det här är väl en bil. Vet inte om det är en Ford Amazon
 eller Volvo Zonett ? Men det står  SR på den, vilket betyder
Sveriges Radio. Igår när vi stapplade förbi Solna C så hade
SR direktsändning från torget därstädes.........och vi var där.
Alltså radioutsändning i P 3/ P4







När den här s.k. debattledaren (ledarinnan) Kristina Hedberg släppte loss en, kanske
bloddopad moderat, och en ännu värre exalterad högerindivid, så fick inte ens
en sådan person som Bert Karlsson från Skara en syl i vädret. Och hon, Kristina
bara stod och glodde. Det var den sämsta debattledare jag sett.







Jag var nära sammanbrott så jag gick ut i köket för att ta en Toy och lugna ner mej.
Satte på Radio Viking 101,4 mhz.







Jag kunde inte bevaka hela programmet, men man lyckades släpa hit kommunens
för närvarande ledare (M)  Per "Fantasidream" Granfalk.
Så där trist frisyr hade jag med innan jag bestämde mej för att göra något åt det.
(stackarn)
















Sandra Lundin (30) Visual Merchandiser på H&M. (vad fan är det)? Jobbskatteavdrag 337 SEK
Ted Lundin (32) Genius på Apple Store (vad fan är det)? Jobbskatteavdrag 337 SEK.
Blir det så en sänkning av den statliga skatten blir det 208 SEK till.
Tillsammans 882 SEK i skattelättnad.
Skolorna saknar lärare, Det saknas personal i äldreomsorgen, man låser in
pensionärer , lägger dom kl. 17 för att det inte finns personal.

 





Alliansens tid är förbi.
Rösta rött !









Morsning.

Ps
I Karlstad pågår en centerstämma 3,6 %
Vem bryr sej ?
Ds






3 kommentarer:

  1. Politik av idag är inte som politik när jag var ung. Då var det roligt att hänga med i debatterna, till skillnad mot idag då alla bara slänger skit på varandra. Undrar hur dagens politiker reagerar när dom blir gamla och drabbas av allt skit dom ordnat till?

    PS! Nu blev även jag förbannad. Bäst att ta en whisky DS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt! Idag blev det dubbelt igen.....

      Radera
    2. Men inte den här ????
      Skål broder !

      Radera