onsdag 4 september 2013

Från Ursviksskogen till President Barack Obama


 
 
 
Det gäller att hålla igång så man inte rostar ihop,
särskilt inte i vår aktningsvärda ålder.
Så därför gav vi oss ut på skogspromenad i Ursviksskogen
förra dagen. Om vi hittade kantareller hade vi för
avsikt att plocka med dem hem.



Igelbäckens naturreservat sträcker sej genom skogen
som både Solna och Sundbyberg delar.






Inga kantareller men väl en beg. cykel.













Inga kantareller här heller.








T-banan till Akalla passerar här.








På väg hem och det enda gula vi såg var björklöv.







Ingen rast, ingen ro. Idag var det dags för fint främmande.
USA-s president Barack Obama hälsar på oss, så vi begav
oss tidigt  iväg, gåendes mot Hagaparken. Gångbron
över E-4 an kunde vara en bra utsiktspunkt tänker jag,
men insåg också att den säkert är avspärrad och det var den.







Då smög jag ner utmed E-4 an och Norra Kyrkogården
och kunde komma ända ut till vägen. Så plötsligt stannar all
trafik av och spänningen stiger. Så kommer 2 bärgningsbilar ?







En helikopeter hänger över huvudena.










Inte bara jag hittade hit.









Så kommer dom i rasande fart, hela den amerikanska konvojen.
Svenska och amerikanska flaggorna på fronten. Men ingen vet ju i vilken bil
presidenten åker i. Han kanske kommer i en vanlig Renault Mégane och
alliansens partiledare i den här.








Det här väl den dyraste, 2 miljonersbilen.







Flera stora bussar följer. Han har 150 egna säkerhetsvakter med sej och kanske egen
kökspersonal också.







Så var det över.......







........och eftersom dagen ändå var förstörd så drog vi genom Hagaparken också.
Brunnsviken ligger spegelblank och det är en underbar sensommardag.








En fluga gör ingen sommar sägs det.
Den här söker nå´t  gott i en Höstfibbla.







Och det här är väl ett gammalt arv efter Gustav III.
(jag skriver så för att jag inte kommer ihåg vad det är)







Jakten på Obama fortsätter ända in till Rosenbad. Det är han som står i vita skjortan
t.v. 1 cm till höger om pelaren där t.v. men mot husväggen.






Tänk om det fanns så här många patrullerande poliser i vanliga fall. Då skulle all
brottslighet försvinna.

Morsning !

Ps
Många tycker väl att det är löjligt att springa benen av sej för att se en bil som
USA-s president kanske sitter i. Han är väl inte Gud ?
Det håller jag med om, men närmare USA-s president än så här kommer jag nog
aldrig, för till USA har jag ingen längtan.
men...
Obama är en sympotatisk person som nu säkert sover på Grand Hotell
och jag drar mej tillbaka till mitt enkla sovrum, men dock sovrum.

Gud förresten........det är väl Zlatan ?

Ds






4 kommentarer:

  1. Men herre min je Ior! Du lyckades få med alla poliser som finns i Stockholm på 1 bild! Har du skickat in den till Aftonbladet? Kan bli årets bild. I Malaga där vi tillbringat den senaste veckan kryllar det av poliser, t.o.m. fotpatrullerande!

    PS! Vem bryr sig om USA´s president? Möjligen Al Quaida, eller vad dom nu heter. DS!

    SvaraRadera
  2. Rättelse ........igen !
    Självklart går inte T-banan här till Hjulsta. T-banan här går som alltid till Akalla och kommer så att göra.
    Däremot så var det tänkt att här skulle bli en T-banestation som skulle heta Kymlinge, utifall den händelse att PEAB eller någon annan tänkt sej bygga bostäder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och den stationen ser idag ut som en krigszon

      Radera
    2. Och den stationen ser idag ut som en krigszon

      Radera