söndag 15 september 2013

Mmmmmaraboou/eller hur man skaffar en chokladkaka utan pengar

 
 
 
 
Jag lovade att lära ut hur man skaffar sig en chokladkaka om
man inga pengar har kvar och har en brud i hasorna på väg
i tunnelbanan på T-centralen till kompisar i Hagsätra.
 
Där på perrongen finns godisapparater, så det är bara att
snabbt rikta en spark mitt på glaset och då om man har tur,
så ramlar en Marabou chokladkaka ner i facket.........
alldeles gratis.............och bruden blir "impad".
Vi 10 -15 personer som såg det vågar ju ändå inte ingripa.
Jag tänker inte skriva något om hudfärg eller så.......
men jag fick i alla fall ur mej.....Va faan gör du ?
Så stirrade jag honom i ögonen tills han försvann.

 
 
 
 
Självporträtt i cromad backspegel på gatan.









Surt, sa räven om rönnbären.
Vänsterpartiet 6,4 %


Socialdemokraterna 33,5 %






Krypranunkel.
Och ni som vet att det inte heter så kan ju berätta för mej
för jag hittar den inte i Floran.
Moderaterna 25,7 %







Nu till avdelningen borttappade saker.
Här en cigarettask som blev tom och ingen papperskorg
i närheten.
KD 3,6 %








Den här "borttappade" duschflaskan
matchar väldigt bra i det gröna gräset.
Kanske tänkte personen att det kommer
nog en fotograf som ser motiv i den.
Centerpartiet 3,6 %








Borttappade spetstrosor söker ny ägare.
Folkpartiet 6,3 %






Subway i spenaten.
Tur att alla inte plockar upp skiten efter sej.
Vad skulle jag då blogga om ?
Miljöpartiet 10,0 %








Seglardricka kallade vi Explorer.
Kommer ihåg när jag var betydligt yngre  (tonåring) och
besökte Linköping, då kunde man hitta en langare på
en mörk gata som sålde en kvarting för 25 spänn.
 








Råsunda.......Nationalarenan, vart tog du vägen ?


Morsning.


Ps
SD
9,4
Ds

3 kommentarer:

  1. I Farsta där jag växte upp kallades Explorer för "upptäckarbrännvin". En flaska "lägenhetsbråk" var en Koskenkorva. Och det fanns "vänliga förbröder" i Farsta också på 60-talet.

    PS! Skål och tack för nästa! DS!

    SvaraRadera
  2. I Farsta där jag växte upp kallades Explorer för "upptäckarbrännvin". En flaska "lägenhetsbråk" var en Koskenkorva. Och det fanns "vänliga förbröder" i Farsta också på 60-talet.

    PS! Skål och tack för nästa! DS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du karbonpapper i tangentbordet Tom@s ?

      Radera