tisdag 17 september 2013

Ny folksjukdom sprider sej oroväckande snabbt .....






 Nu idag, eller igår, eller förrgår, tror jag det var, hörde jag på Dagens Eko
att Förskräcklingskassan hittat en ny diagnos på en hitills  okänd sjukdom.
Eller det var väl inte F-kassan som diagnostiserade, utan en utarbetad
privatläkare på Attendo Care som fick konsultera F. Reinfeldt och A. Lööf.
 


Reinfeldt fick genast diagnosen "digital stress" efter   
att han de 2 senaste åren jagat bättre opinionssiffror.
......Men............the computer is the best, and the
Swedish folk wan´ts  a new leadership.




Sveriges finansminister sedan  för många år, chockades av
Reinfeldts idag krav på att vi, Sverige, du och jag, måste
låna pengar så vi kan genomföra ett 5:e jobbskatteavdrag.
Så idag sjukskrevs han av Förskräcklingskassan till
efter valet 2014. Diagnosen Digital stress.
(Här ser vi hur han på skärmen har börssidorna uppe).






Folk som jobbar måste få mer kvar av lönen, försvarar han sej med. Jo dom med högst inkomst tjänar mest på förslaget självklart .
Tänk vad glad jag varit om Fredrik genomfört bara ett halvt jobbskatteavdrag när
jag jobbade på................
Istället för 13.250 kr hade jag kanske fått 13.110 SEK





Alliansen som inte vill höja skatter höjer skatten på Systemet
me 2 spänn på en Vinare.
Borg motiverar höjningen . "Skatten höjs eftersom alkohol är
skadligt och skapar sociala problem.








Det ligger i linje med vår åsikt att man ska arbeta och
 inte supa, säger Borg.
A. Borg säger vidare att "skatten höjs eftersom alkohol är
skadligt och skapar sociala problem".








Skål och tack för nästa....
-Undrar just hur mycket mindre sociala problem det blir om en "flarra" rödvin blir
2 kr.dyrare.









Oxfilé efter en bra dag på jobbet ????????????









Eller....... det kan ju bli så här:
Jag har inte tidigare haft råd med en flaska rödvin,
men nu, med sänkt skatt...................så ?
 








Hörnet Skånegatan - Södermannagatan igår.
Flera bilder finns, men Berit sover och jag behöver "söderbönans" hjälp
med namn och så.






Nu har jag kommit över ett exemplar av "Skrivmaskinernas
Ferrari", Olivetti Valentine S,  Italien 1969.
Säljs på E-bay för mellan 2-300 Euros.

Morsning !

Ps
Om du känner någon som samlar på rariteter, kan vi
diskutera priset.






3 kommentarer:

  1. Det var den sämsta motiveringen jag hört angående höjningen av alkoholskatten. Ta bort skatten helt på alkohol så slipper man alla problem.

    SvaraRadera
  2. Jaa du Tom@s. Jag vet inte hur du ska få bort karbonpapperet på tangentbordet. Det måste vara hos dej på GC som problemet finns. Bror kommenterar ju ibland utan att det blir dubbelt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. hmm, men denna gång blev det inte dubbelt ser jag nu. Kan för lite för att förstå varför det ibland blir dubbelt, och ibland inte.

      Radera