tisdag 5 mars 2013

Självservering på krogen




Måste först, eller som sist, visa bild från "Donken"
eller "Stubben" som andra säger. Där har man investerat i
nya möbler. I varje fall en ny stubbe. Den saknar också ryggstöd
och fjädring i sitsen.  En gåva från Borgmästaren i San Bartolomé
de Tirajana, San Agustin ?
Gulligt !









När vi kom till Jannes med .......



 







..... så nästan slängde han en pava rött
på vårat bord, som inen annan ville ha,
 för de hade beställt karaff. Då ställer jag den
väl här då, sa han så bordsskivan bågnade.







"Jag tog inte med en korkskruv", sa jag då
för att han skulle inse misstaget. 2 sek. senare
låg en korkskruv vid min sida.













Kämpa, kämpa. Den där mackapären har nog öppnat
många flaskor. Den var glapp i alla leder, precis som
i mina egna.








Å så till sist var det serverat och uppätet, den
vanliga menyn.











Här träffade vi på ett engelskt par som omväxling.











Jag skojade bara, skrattar Janne och Berit gick på det. Nu har ju jag en korkskruv själv, som inte alls är lika mycket använd så den glappar i alla leder. Ska ta med den next time.

Hej då Janne ! Vi ses. (En glad skit, som gör att man kommer tillbaka, nästa säsong.)





Hej då familjen Li Dam, Tom Peng Pung, Tji Fjong.

Morsning !

Ps !
Tom@s och Barbro !!!!
Hej då !

och alla andra också som vi inte träffat idag.
Alla Iorfans som bar poppar upp överallt där jag
går på gatan.
Tack för alla lovord och uppskattning av min blogg.
Men jag är inte död och fortsätter hemma från Solna.
Ds

1 kommentar:

  1. Janne är en trevlig person som valt att tillbringa livet här på ön. Och man får väl passa på att önska en trevlig resa till er båda. Hoppas chocken av att komma hem till snö och drivis inte helt tar kål på er. Men det finns ju whisky även i svedala som ni kan trösta er med.

    PS! Vi ser fram emot att träffa er i höst igen. Finns alltid lite förplägnad till dig Och Berit på vår terass. DS!

    SvaraRadera