torsdag 28 mars 2013

Livsfarligt att leva/Glad påsk förresten




Under tiden vi väntar på att dö av matförgiftning,
fördrev vi tiden igår med att sticka in till huvudstaden
Stockholm, som är en förort till Solna. Man kommer in 
till city på 10 min. med T-banan, under förutsättning att
man sitter på tåget. I värsta fall kan man ju få vänta 
10 min. på nästa tåg och då är ju den da´n förstörd.


Vi besökte Öfvre Östermalm och Östermalmshallen
för inköp av lax till blivande laxpuddingar m.m.



Vår huvudleverantör av lax, Lisa Elmqvist.
Tror t.o.m. att Kungen köper fisken där.






En ful fisk, Varulv, eller Marulk, jag vet inte.






Den här firren gapar stort och det gjorde väl även
greve Wachtmeister när han ledde Ny Demokrati, 

som vi mötte där inne.

Glad Påsk förresten alla bloggfans !






Han skulle säkert luncha där. Det är en behaglig doft
och atmosfär att uppleva då och då.




Ute på torget lyser påskrisen med starka färger.

Dagens rubriker i tidningar med kommentarer;


Spår av gris har hittats i kebab.
Det här var i Danmark. Vi vet ju att muslimer inte äter fläskkött och 
man undrar ju hur dom mår nu.
Tidigare har man ju hittat spår av kött i hästköttet ?
Näe tacka vet jag korv. Korv är korv, å inget annat !

Svenska sedlar är näst smutsigast i Europa, bara Danmark är sämre.
36.900 bakterier innehåller en svensk sedel i genomsnitt. Studier har visat att bakterierna kan leda till lunginflammation och urinvägsinflammation.
Alltså: Tvätta händerna innan ni tar i pengarna och lukta inte på dem eller torka inte röven med hundralapparna. Förresten, pengar luktar inte sägs det. men det gör det om det andra.........ibland.

I lokaltidningen "Mitt i Solna" läser jag till min stora förvåning rubriken:

"Staden vill ha hjälp med grön plan".
Vilken är din favoritplats i kommunen-och varför är den det och vad gör du där ? Det vill Solna stad ha reda på. Därför genomför man under våren och försommaren en medborgardialog där Solnaborna får berätta om sina favoritplatser.
Dialogen är en del i att ta fram en ny grönplan för staden. /slut citat.

Hur i he..... har man mage ?????? Först bygger man bort alla gröna oaser som finns och sedan frågar man vilka våra favoritplatser är. Det finns ju för faan inga kvar. Nu är man även på väg att nagga i kanten av "Ingentingsskogen". Om det varit 1 april som tidningen kom ut, men det var 27 mars.
Det var det fräckaste.

Nu måste jag lugna ner mej så inte hjärtat stannar.

Morsning och Glad Påsk alla, förutom
snorungarna i stadshuset.







3 kommentarer:

  1. Ännu ett bra inlägg, som vanligt rykande aktuellt och kryddat med humor.
    Önskar er båda en GLAD PÅSK!

    SvaraRadera
  2. GLAD PÅSK Ior och Berit!
    Jag gissar att Råstasjön blir ett alt. som kommer stå högt på prioriteringslistan av det man ska behålla........eller? Märkligt hur "de som bestämmer" har mage att gå ut med enkäter som kan störa folk.
    ta det nu lugnt Ior, och ta lite lugnande i form av något stärkande.
    SKÅL ta mig Faan alla Ior fans!

    SvaraRadera
  3. Det är härligt att IOR har kommit igång. Med Rådstasjön tror jag blir en svår nöt att knäcka. GLAD PÅSK. Passa dig för äggen.

    SvaraRadera