lördag 16 mars 2013

Allt är som förr / återställare



Efter drygt en vecka hemma i Svedala börjar allt återskapas
som det var innan vi reste söderut.
Mitt bankkonto har återställts efter att jag den 22 Dec.  tog ut
110 Euros på bankomat vid shoppingcenter San Agustin, men
inte fick ut pengarna. Igår kom E-post att pengarna. 964,77 SEK
 satts inpå mitt konto, efter att jag kontaktat Nordea hemma.
 Tack Nordea och Visa.

Jag har även återfått min astma som förr. Tål inte att andas in 
den här jä... kalluften.  Problemen var borta efter en tid i värmen,
så nu blir det väl 6 månader i höst, men då på Azorerna ?????




Tidningsurklipp ur Metrosom jag
refererade igår.




Här fångade jag 3 årstider på en bild. Höstlöven ligger kvar,
snön ligger kvar och sommarglassen ligger kvar.
Här behövs inga frysdiskar till glassen ännu, den fryser
till is ändå.







Igår fångade jag rånarna på bild, före brottet.







Minns ni Olle från mina äldre bloggar? För några år sedan köpte
jag de här urgamla läderskorna som säkert tillhört
 någon gosse, som bodde i närheten av Gimo och som föräldrarna
halvsulat några gånger, så flera syskon kunde ha dem.
Nu köpte jag Kronans skovax för 79 kr. och då blev
de så här fina.








Nu är det loppis varenda dag. Köpte den här blixtutlösaren
Agfalux från 1959, för 10 spänn. Nu är den uppe i 49 kr
på Tradera. Det är början till min andra miljon, för
den första kom jag inte upp till.








Den här Lladrobjörnen och nästa
bild, den smygande katten, också
Lladro (spansktporslin), köpte
jag på auktionen vid Sv. kyrkan
för 3 Euro tillsammans.








Nu på Tradera är jag bjuden 49 SEK vardera för dem och det
väntas öka.







Den här "Hammarbykannan" tänker
jag sälja till en Hammarbyfan, efter att de tagit
SM-guld i bandyfinalen på "Vännernas arena".







Varför inte ett oöppnat 1 kg. bitsocker från
Svenska Sockerbolaget AB.

Morsning !

Ps
Å idag blir det V-75 på mitt "Lenas"
som är Lejon, Rest. Lejon.
Letar febrilt efter Donken här, men
det verkar inte finnas.
Ds

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att höra att kylan har sett till att du fått tillbaka astman. Tror du att Azorerna är ett bättre alt. än Gran Canaria. Är ju längre norrut, och en ö det med i Atlanten.

    PS! Du lär få leta efter "Donken" där DS!

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    mitt namn är Sofia Yoo och jag arbetar som webbredaktör på en banksajt som heter ”Personliga möten”. Jag stötte på din blogg här på nätet och skulle hemskt gärna göra en telefonintervju – i och med att du är bankkund hos Nordea och verkar ha haft lite trubbel?

    Är det något du skulle kunna tänka dig att ställa upp på? Inboxa mig så berättar jag mer på sofia.yoo@minimedia.se!

    //Sofia Yoo

    SvaraRadera