onsdag 20 mars 2013

Potensen, en klassfråga. // och dagen före vårdagjämningen.



Bilden tagen dagen före vårdagjämningen, den 19 mars 2013.


Nu börjar t.o.m.  metereologerna kippa efter andan. Börjar närma sej rekorduselt
väder med långvarig kyla och snöfall sedan oktober 2012.
Skönt att vi var på GC den mesta av tiden, men jag trodde
 nog på tussilago när vi kom hem



Läser i veckans lokaltidning, Mitt i Solna, att stockholmarna
lägger 75 miljoner på potenshöjande medel. En ökning
med 21 % på 3 år. Stockholmarna använder 50 % mer
än Örebroarna. Nu har fenomenet klassats som den nya
klassfrågan. Listan toppas nämligen av kommunerna
Danderyd, Lidingö och Täby. I botten ligger Botkyrka
och Salem.
Ett piller kan kosta 90 spänn och det gynnar förståss de rika,
som ofta bor i de förstnämnda kommunerna.

Alla uppgifter i den här artikeln får Stå för Malena Ivarsson,
som anlitas av en producent av så´na medel.


Morsning Danderyd, Stå på er bara, Ta för er !

3 kommentarer:

  1. Här har våren kommit igång på riktigt med sol och värme, och som grädde på moset = svag vind.
    Och det här med potensmedel har vissa likheter med förra ploggen. D.v.s. att folk förlitar sig på dagens teknik, och inte sig själva längre. Det är mycket skrämmande. Tacka vet jag whisky!

    SvaraRadera
  2. Eller så kanske de rika i högre grad har problem med potensen ;)
    Nä, jag skojar bara. Självklart tycker jag att dessa läkemedel borde ingå i det vanliga högkostnadsskyddet.

    SvaraRadera
  3. Oj,oj tillbaks i Jämmerdalen. Håll med om att livet är bra mycket roligare på GC.

    SvaraRadera