fredag 1 mars 2013

Sailing for Jesus




Vi var många som såg den här stora segelbåten som ankrat upp mellen Plinglé och S. Agustin.
Du ser den där ute.


Jag tog fram kikaren och kunde läsa på den. Den är svenskflaggad och heter Elida.
På sidan även texten "Sailing for Jesus". En seglande kyrka.
Det är en kristen organisation som seglar runt med budskapet om Jesus. Man har också
konfirmationer.  Just nu ligger den utanför Puerto Rico och imorgon 1 mars ska
dom deltaga i Evangeliska kyrkan i Playa del Inglés.





Båten mäter 40 x 8 meter.








Passerade häromdagen Antonio del Montes  Casa Antonio,
 där jag bl.a. upplevt 2 grisfester. Inte för att jag minns
det, men så är det. Jag skrev om det förra året.








Berit som just varit hos doktorn och fått diagnosen Luftrörs-
katarr, s.k. Bronskitis,  har just påbörjat sin penic i linkur
frågar "Vänner vid vägkanten" vart jag tagit vägen.
Enligt Tom@s  är han på grisfest ???
Men "Myggan" tror inte det, utan tittar i himlen efter mej.









Vi måst äta denna dag också. En hel del mycket bättre än
grisfest förståss. På Rest. San Agustin serverade Abel denna
tallrik Oxrullader. Eller om det var Hästbiff, men kanon.
Till det stjälpte vi väl i oss ett glas rödvin.








Å så efterrätten som smälte som.......smör i mun och var
dessutom god.








På Restaurangen bredvid tar Jannes "kompanjon" upp
beställningen av min, som jag berättat, första klasskamrat
sedan 1950, Lars-Inge Johansson. (t.v.)








När vi smyger hemåt sent på kvällen upptäcker
vi att lyktstolpen på Las Margaritas läcker.

Morsning !

Ps
Dagens opinionsmätning visar att 28-åringens parti är
det minsta i Sverige, inklusive "Övriga partier"
men inom felmarginalen då förståss.
Vilket öde att riskera åka ur Riksdagen med hjälp
av felmarginalen.
Ds




 

1 kommentar:

  1. Härligt att se att maten smakade tillsammans men nödvändig dryck. Och det var glädjande att se att Berit blev bättre efter sin kur.

    PS! om man ända är på väg ur regeringen, och sen ska dra av 50% pga felmarginalen - vad blir det då kvar? DS!

    SvaraRadera