onsdag 20 februari 2013

Regnar det på Gran Canaria ?




Svaret på frågan:
 
Inte ofta !

Men igår hände det. Så här såg det ut från vår balkong igår vid solnedgången.







Det såg mörkt ut länge, nästan som på kvällarna hos Jannes när Abdulla och vänner
kommer för att visa oss det senaste ur urverkskollektionerna.

Trodde länge att det inte skulle bli något av, men när jag "snubblade" hem från Swecan
bröt helvetet löst.
Nä, så farligt blev det inte. Men det kom så pass att trottoarena blev hala och hundskitarna
löstes upp till en kladdig smet. Jag klarade både balansen och slalomgången mellan det
ovannämnda galant hem. Blev bara lite blöt. Men alla halvdöda växter växte upp.

Sist det regnade här, var, om jag inte minns fel i slutet av oktober förra året, strax
efter vi kom hit. Exakt datum finns i min blogg, med bilder och allt.

F.ö. inte mycket mer idag. Vi är halvsjuka och internetdatorerna helsjuka, så vi laddar
upp för morgondagen. Det är då det händer.

Mer om det imorgon eller dagen efter imorgon.

Morsning !

Ps
AIK fick på pumpen av AIK
och 28-åringen........ja hon
är nog 28 år ännu.
Ds



3 kommentarer:

  1. Då blev du blöt, inte bara invärtes

    SvaraRadera
  2. När man bor här nere så är det faktiskt riktigt skönt med regn ibland. Man uppskattar verkligen lite vätska utvärtes, och det gör även växtligheten.

    PS! Ikväll sätter vi dit den! DS!

    SvaraRadera
  3. I förrgår kväll började det regna när jag satt utanför Skandinaviska klubben och sen regnade det rätt rejält en stund senare på kvällen. Sov du då?
    Krya på er så jag törs hälsa på er.

    SvaraRadera