torsdag 14 februari 2013

Komplett kompott lörd. 12 feb.


 
 
 
 
Igår lördag 12 feb. fortsatt blåst. Då kläckte jag den genialiska idén
att ta Global bus 36 till Telde. Öns näst största stad.

Ligger väl något in i landet trodde jag.
Men det var inte tillräckligt mycket för att det inte skulle
blåsa. Dessutom var det molnigt och regnstänk.






Här finns säkert mycket att se, vackra och färggranna hus m.m.
 







Här ramlade vi ini ett ganska nytt (tror jag) varuhus,
typ NK, nääe, Åhléns kanske.
Det var mycket läckert inrett och personalen var
artig som städigt hälsade "Hola".
Ungefär som jag brukar säga:
"Morsning och goodbye !"
















Captivate står det på skylten. kanske är det namnet ? Över ingången i hörnet
står det Crack. Såg inget av det heller. Men det står visst på påsen vi fick när
vi handlade. Kanske bäst byta den innan tullen möter oss på Airporten LPA.







Här lever fortfarande yrket som skoputsare kvar.
Vore väl något att satsa på hemma kanske, eventuellt,
varför inte ?
Minns med fasa hur skoputsarna jagade mej i Istanbul
 en gång. De ville bara ha en cigarett.







Vi slank in på en sylta och beställde Lasagne med
tillhörande Tropical Las Palmas.







Personalen där var överdrivet artiga, men de visste inte vad
Meny var för nå´t. Så Berit försökte med La Carta
por favor och det funkade. Med det ville jag sagt att de
inte är så språkkunniga ute på landsorten här och
hit kommer väl inte så många solstolsturister.

Men varje gång någon servitris passerade oss, så log
de mot oss. Ungefär som om de var lite generade för att vi
kanske kom från en annan planet.

Längst in där borta syns en tjej. Ville inte ta kort på
nära håll ifall dom kanske blev rädda av ljudet
från slutaren på kameran. Jag hade Nikonkameran
den lördagen och den låter ungefär som när man stänger
bildörren till en Mercedes.









Den här bilden får mej att tänka på
busschaffisarna. Måste säga att jag
är impad. De kör som faan på gator
som inte är bredare en bussen och med
 bilar parkerade på båda sidor.
Men tänk om ................?








Det här är "Gula blixten" som gjotde ett stopp på
våran gata Las Margaritas. (Correos) = posten.
Jo det finns Posten här fortfarande och på ett
par ställen, ett i Vecindario och ett i Plinglé
finns det öppna kontor. Alla dagar.








Berit ser inte nöjd ut, men jag lovar att hon
inte rådde för att entrécotten inte var lika bra
som den var dyr och ändå var det
extrapris. Lördagsvinet igår var Albali
Reserva 2007.






En bild som kommit på efterkälken igen.
Interiör från varuhuset Crack.



Morsning då !

Ps
Idag missade jag att vinna 1.470 kr  ca.
Tänkte spela DD 1 : 1-8 och i  DD2 : 4-7.

Hann inte fram till kassan.

Imorgon är det lördag så vi får se vad
vi kan hitta på.
Ds
        

1 kommentar:

  1. Lasagnen hoppas jag var gjord på plats och ställe, och inte en Findus-produkt. Och middagen såg riktigt trevlig ut.

    PS! Ja det var synd om dig igår att du inte hann fram DS!

    SvaraRadera