lördag 16 februari 2013

Ingen blogg idag, tyvärr !






......................ingenting har hänt, inga bilder att visa och kommentera. Inga restaurangbesök.
Och Berit fick tillbaka förkylningen med omfattande hostatacker och stannar inne idag.


Men så mindes jag. Jag var ute en prommis på tu man hand med min Nikon och
fick några bilder. Det här, ja det är väl vilken grushög som helst. Men det är det ju inte.
Som f.d. fotograf är jag skeptisk till dagens teknik, att man inte kan lita på
om det jag ser på bilden är det som jag borde se, eller hur jag ska uttrycka det.







Så blev det väl en snabbis till Donken, där
Matte vilar på en stubbe medan vovven längtar efter
nå´n som klappar mej.








Den här killen är jyckens husse och mattes pojk. Han är verkligen ett dröm-
objekt för en fotograf känner jag. Se själva på de tre bilderna.








Familjen återkommer dagligen till Donken en kort stund. Pojken har jag
aldrig sett le eller skratta.
Det här tycker jag är en kanonbild. Den säger så mycket. Båda tittar förbi
varandra.

Säg inte emot mej ! Eller gör gärna det, men
motivera.







Sällan eller aldrig skulle jag framhålla mej själv. Men den här bilden är skitbra.
Kan inte själv bestämma mej för vilken bild som är bäst, men en sak är säker, att den
killen skulle fotograferas under en längre period.
Tycker själv att bilderna är av tävlingskaraktär.

Nä nu får du skämmas Ior, det börjar osa skrävel.


Morsning !

Ps
Och imorgon är det lördag igen.......men vadå ?
Det har ju varit lördag hela veckan ?
......Phust, får väl gå till Lena och hämta mera
V-75 vinster i morgon.
Ds
 




2 kommentarer:

  1. Hoppas någon/några ger denne pojke massor av kärlek.

    SvaraRadera
  2. Mycket bra bilder! Och se till att Berit kurerar sig snabbt. Som ni alla vet så finns det ingenting som inte lite whisky hjälper emot.

    SvaraRadera