måndag 11 februari 2013

Lördagen den 10 februari




Så igår lördag var det Bingo på Swecan igen. Det blev ingen bil eller nå´n miljon, men en trevlig timme med förhoppningar. Fler och fler blir vännerna här.


Det var den här lotten, som jag inte vann miljonen på.






Däremot vann Björn ytterligare ett år att lägga till
det förflutna.  Det är precis det handlar om, 60 år
är dåtid. Både han och jag är alltså ännu i 60-årsåldern.
(han fyller 61)
Pia, frun, återkommer jag till. Hon ska hjälpa mej
till den första miljonen på min blogg.
Då är "Blondinbella" ute.
 







Kvällen uppsökte vi Rest. San Agustin och Abel, som
här korkar upp ett utsökt vin som vi aldrig
smakat förr ??? Och det var inte Liera.







För 2:a gången här åt vi Cordon Blue. Jaaaaa
Herre Gud, man blir mätt bara man ser tallriken.
Vet inte om det är första gången, men faktum
 är att jag inte orkade äta upp.







Så plötsligt på sluttampen, överraskade oss gäster,
Restaurangchefen, Polacken, oss med att bjuda
upp damerna en efter en till dans. Det var svensk
 dansbandsmusik med ABBA bl.a.




















Inte varje dag restaurangchefen bjuder upp matgästerna.







Har aldrig sett så förvånade gäster förr.






Emedan Abel summerar dagskassan.






 
 
Återigen jag tjänar inte ett öre på mina bloggar
eller att jag rekommenderar den här
restaurangen. Men våga prova !
 
 
Morsning !
 
Ps
Imorgon lördag blir det
mera fest.
Ds

3 kommentarer:

  1. BingoLotto på en lördag? Är det inte på söndagar det brukar gå?

    SvaraRadera
  2. Mat, vin och glada damer.
    Och det finns dom som säger att pensionärer har det knapert?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en prioriteringsfråga var man väljer att disponera sina besparingar! Ingenting annat. Låter som det ligger en hel del avundsjuka bakom. Dessutom fegt att inte tala om vem du är.

      Radera