fredag 15 februari 2013

Lördagen den 14 Feb.



Så var det alla hjärtans dag då idag och är det inte alla hjärtans dag så är det säkert någon annans dag. T.ex. Semlans dag, farmors dag, Centerpartiets dag ? o.s.v.




Så vi tog en promenad för att testa hjärtat idag, mina Ben
och jag. Mot Plinglé och i Tropicaltrappans 88 steg märks  
om hjärtat slår.





Om ni inte tål mer bilder på blommor så får ni väl stänga ner.








Jag tycker det är Gudomligt vackert.







En helt vanlig distributionsbil med vacker baksida.








Törel och Bougan.....








Synagogan i Jumbo Center.
Dörröppningarna symboliserar nyckelhål och upptill
är det brinnande ljus.








Afrikanskt tulpanträd.







Finns på Av de Tirijana






Titta gärna uppåt ibland, men inte så du går på lyktstolpen.






Använd fantasin, sök nya och annorlunda vinklar när
du går omkring med kameran.
Ha den alltid med dej.
Jag har alltid en liten Lumix 16 mgpxl i byxfickan.
Men idag tog jag med mej Nikonkameran. Jag gillar den bättre,
men den är ju större och tyngre.








Blommande Törel. Blommorna ser mjuka ut, men
det var dom inte.















Som sagt, använd fantasin.  Sök rätta vinklarna. Redigera i datorn och beskär bilderna.
Obs ! Den röda ballongen. Det enda livstecknet i det stora hotellet.







En del älskar att klättra upp på stenrösen för att få vara ensamma med solen
och vågornas skvalp.

Morsning !

Ps
Idag kändes det som om våren är på väg hit. Vinden har lugnat ner sej
och temperaturen har på flera ställen visat mellan 25 - 27 +grader.
Därför besökte vi Mackers för en snabb engelsk beer á 1.25 E.
Imorgon är det säkert lördag igen.
Ds








1 kommentar:

  1. Började så smått bli lite orolig när jag läste denna blogg om du inte hade hittat något "vattenhål", men det gjorde du till slut.

    SvaraRadera