måndag 11 februari 2013

Mera lördag. Fullt ös.




Inte vet jag om det här var fredagslördag eller lördagslördag, men
lördag var det i alla fall.





Dags att elda på, menar Irma som är syster till Folke
som bor närmast granne med oss.




För den stora allmänheten kanske inte bilder av den här
typen är speciellt intressanta. Men det är ju också så att
många närstående sitter hemma i snödrivorna och ser
med nöje på det glada livet här.







Vete sjutton vad som försigår här. Måste vara högst
konfidentiellt. "Säg inget" !








En som det är synd om, är vännen Sture från Höstammar.
Hans dator svartnade. Måste gått troll i den.
(Obs, vitsen)
Han verkar inte ledsen.........







........det är däremot fru Höstammar, Lena, som inte kan
följa min blogg. Men de kan titta hos andra lovar dom.
Jo datorn totalsvartnade och då är det allvarligt vet jag,
för det har hänt mej. Eller hur Bengt ?







Som sagt, akta er för skolkamrater, men också för
bästa grannar.






Nu har Folke snott Berit också..........







.......inte underligt att han inte vill visa ansiktet.







Danspaus i Lenas veranda.








Jag förvånas varje gång jag passerar stranden vid Beach Club. Folk är färgblinda och
fullständigt struntar i röd flagg. Här har många sugits ut av undervattensströmmar
och omkommit. Det kan kosta upp till 3.000 euros att trotsa förbudet.







Nä vad är det här då ?
Sverker, fy !







Det här fotot är taget med Nikon rakt upp i luften och
föreställer Annie Lööfs framtidsdrömmar.
(Upp i det blå)
eller "Hon spanar efter bättre opinionssiffror".

(jag återkommer med mer om 28-åringen)







Jag är så trött på Bouganvilla, men vackert
är det och jag vet hur alternativet se ut.
Kommer bild på det senare.


Morsning till nästa lördagsreportage.

Ps
I morgon börjar karnevalsveckan.
O.s.v.
Ps

2 kommentarer:

  1. Fru Lööf's drömmar ser ut att spricka rejält! T.o.m. KD har gått om dom nu. Och jag tror inte det räcker med 3000 i böter när man kan förlora livet om det vill sig illa. Är huvudet dumt så får resten av kroppen lida, heter det ju. Visst är folk dumma som struntar i badförbudet, men det kan dom ha då! Skål och tack för nästa!

    SvaraRadera
  2. Jag nästan anar att du menar ( mig ) när det gäller dom där som sitter i snödrivorna i Sverige och följer era ljuvliga dagar. Jag sjunger som den där schlager bönan " jag är så aaavundsjuk" men förstå mig rätt.. Jag tycker ni gör helt rätt som flyr snökaoset. Här är det kallt och ishalkan håller i sig. I morgon blir det mera snö!Hälsa min syster Birgitta

    SvaraRadera