tisdag 12 februari 2013

Annie Lööf, vad väntar du på ? Avgå !






I mätning efter mätning, visar svenska folket att vi vill inte ha
Annie Lööf som ledare för Centerpartiet eller som
näringsminister.


Men avgå då !

Varför bryr jag mej om Centerpartiet ? En bra fråga.
Men ni vet ju svaret. Jag var centerpartist från barnsben och
 mycket aktiv. Men så kom Maud O:sson och nu A. Lööf.
Det här kan jag ju misstänkas vara mot kvinnor, när jag säger.


Så är det självklart inte. Jag älskar kvinnor mer än de flesta.

Näe, det är mitt f.d. parti jag saknar. Centerpartiet var
Centerpartiet t.o.m. Olof Johansson.

Idag visar opinionsmätningar att C är mindre än KD.
Minsta riksdagsparti. Har aldrig hänt.

Nu ryms hela Centerpartiet i en KåDis. Kådis står för
Kristen Demokratisk Samling, som det hette från början.
Det var på 80-talet under Fälldinepoken som KDS gjordes
 rumsrena genom valtekniskt samarbete med C. Så kom
KDS in i riksdagen 1991 och bytte sedan namn till bara KD.

Man skojade då med namnet KD och det blev KÅDIS.
Nu vill inte jag gå så långt som det gjordes förr, under Palmes tid,
beträffandet användandet av kondomer. Men nu ryms ju hela Center-
partiet i en kondom. KåDis. Det kunde ju bli något stort av det.
Innehållet normalt sett i en KåDis kan generera många liv.
Ingen garanti för att det blir centerpartister av dem förståss.



Jag har ännu inte förstått varför partiets ombud på stämman 2010
valde 28-åringen till partiledare ?
Det finns faktiskt fortfarande riktiga centerpartister.

Det finns flera orsaker till att jag lämnade Centerpartiet både
 som medlem och anställd, men det återkommer jag till.
(personalpolitik)






Här kan man snacka om att tagga någon i fotot, som på
Fb. Det här är GC-s högsta, 17 m.ö.h.








Och så här ser det ut på balkongen efter ytterligare
en stormig dag.
Troligen andra resmål nästa år.


Morsning !

Ps
Centerpartiet fick i riksdagsvalet 1973
25, 10 % av rösterna.

Imorgon blir det mera lördagsbilder.
Ds

 

3 kommentarer:

  1. Bara lördagsbilder, fast det finns 6 andra dagar i veckan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju lördag hela veckan ju !
      Idag t.ex. är det lördagen den 12 feb.

      Radera
  2. RÄTTELSE !!!!!!!

    Annie Lööf valdes till partiledare 2011.

    SvaraRadera