söndag 10 februari 2013

Nu är det lördag igen........





........eller är det fredag. Spelar ingen roll. Här är det lördag varje dag, med god mat och dryck.
(till förtret från viss anonym kommentator)

Det är väldigt mörkt inne i hörnet hos Janne med kinesen.
Så mörkt att Karsten inte ser mörka skönheten som försöker
kränga nå´n "äkta" klocka.






Nu börjar dansen utropar Lena.






Först upp som vanligt är Karsten och Birgitta, förståss.















I vimlet på dansgolvet ser jag också en känd profil i
 "stenkastar ligan". Leif med fru Anita laddar upp.......








.........till en bugg.
Leif kastar sten som en stor karl. Han
är mästaren. Träffar alltid pinnen med
varje kast. Och jag har undrat hur han
bär sej åt. Nu har jag förstått. Här kastar han
runt sin Anita och missar inte en tagning.







Se på fotarbetet bara.







Ibland undrade jag om han var dopad ? Men inte
verkar det här vara något otillåtet medel !








Akta er för gamla klasskamrater. Här har en av mina snott
min Berit. Lars-Inge  Johansson fån Sundsmåla i Brokind.
Jag har väl berättat om det. Vi var klasskamrater 1950.
Och träffades här. Så letar ni efter klasskamrater så kom hit.
Det är nu 40-talisterna reser till GC.








Kar..  jag menar Ida har alltid ett leende över och påminner
mej ständigt om att jag inte betalat notan.







Här svänger det till. Kanske en saltomortal på gång ?

 
 
 
 
Ja, "yrvädret" från Koppom slog sej lös
från jobbet med bakandet av
Negerbollar.













Tack för i afton.


Morsning och tack för nästa.
Skål, salut, prost och cherio.

Ps
Nästa blogg blir således en ny
lördagsblogg.
Ds
 

1 kommentar:

  1. Och den bloggen ser vi fram emot, som alla bloggar du presterar. Är du dopad?

    SvaraRadera