lördag 2 februari 2013

Himmel och pannkaka - My blue heaven





Så här kan en frukostdukning se ut. Solen lyser genom det rosa draperiet för fönstret.
På balkongen är det för varmt i solen. 







Och Stacke, Staffan, vart tog du vägen ??

Stackars "Myggan", nu får han göra allt själv.
Här bär han in färska ägg till Lenas kommande
räkmackor.
Idag slog det mej ........... varför är alla ägg
bruna här ? Är hönsen solbrända ?
Eller diskrimineras den vita rasen ?
Alltså "Vit Leghorn".
(hönsras)








Hatten lätt på sné. Här kommer nästa lass
Potatis, vin och gin.








Smygfoto utanför Don Gregory.








Otroligt vackert skådespel ikväll mellan himmel och jord.
Kan någon berätta vad molnformationen kallas ???
Minns mina bilder från förra året när solen gick upp 07.05 lok. tid.
Här är klockan ungefär 18.05 lok. tid.







Himmel eller hav ? Upp eller ner ?







Alltså !!!!




































Maffiga bilder ? Kan man få en sexa på en tiogradig skala ?
Snälla !







Så här kan det se ut när jag har betalat kvällens nota...
och...............vi ! är på väg hem.
Ja Guuud vad roligt "På spåret" var.







Sladdbild.
Som vanligt förstår jag inte varför bilderna publiceras i den
 ordning jag vill.


Morsning !
Ps
Finns det inte fler östgötar i San Agustin nu ?
Har ingen mer träffat idag.

Och 28-åringen Annie get your Lööf försöker lära sej
hur man blir centerpartist. Nu pratar hon om landsbygd, miljö,
decentralisering och inte ska vi bygga mer kärnkraft inte
och har aldrig hört talas om Stureplansliberalismen,
eller vad f... det var för goja som mannen i kortbyxor
(A.Bard) och Radioprataren i Vinyl 107, 1 kokade ihop.

Lördag igen och ATG vill ha mer av mina ynkna pensionspengar.
Ds

4 kommentarer:

  1. du får en 8 för bilderna.

    SvaraRadera
  2. Håller med Bror, minst en 8 ska du ha!

    SvaraRadera
  3. Då slår jag till med en nia ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju det jag skrev = minst en åtta!

      Radera