måndag 15 oktober 2012

Vad gör jag i Hyllie ??????????

 
 Hur hamnade jag här och varför ? Inte många fler än de som bor här och 2 andra vänner jag känner från GC vet var det ligger.
Så här gick det till: Berits son bor i Trelleborg och han fyllde 5tio i lördags. B åkte dit i onsdags och jag skulle överraska Kenneth, som 5tioåringen heter, genom att dyka upp på lördagen.

Då jag for från Sthlm mitt i natten så tyckte jag att jag hade tid att hälsa på vänner jag känner och som bor i Vintrie, en förort till Malmö även det.

Mannen i den familjen (vi kan kalla honom Leif, för det heter han). fyllde år dagen innan. Jag hade på datorn hemma dagen innan kollat noga hur man kommer till Vintrie.
Det skulle gå lokalbussar till Bunteflo kyrka från Malmö central, där det skulle vara 2 min. gångväg till familjen.

Väl framkommen till M.c. skulle jag köpa biljett på nå´t resecenter som fanns. Men grabben bakom disken tyckte inte att det gick någon buss, utan föreslog mej ett "Pågatåg" till ..........
...... ja just det.......Hyllie. Där skulle jag byta till någon buss som jag redan glömt numret på.

Och fy f... vad det blåste kallt. Klev raskt upp på ett nästan öde torg och spanade in en buss
som inte hade det nummer som jag inte kom ihåg, men frågade vänligt damen bakom ratten vilken buss som går till Vintrie. Damen bakom ratten visade upp en oförstående min när jag nämnde Vintrie.
Bilden ovan föreställer spåret till och ifrån Hyllie som jag lämnade snarast med min returbilett. Vet ni hur det känns när det blåser i en tunnel
som är öppen i båda ändar ? Jag vet.

Så vid närmare eftertanke var det väl lika bra att jag inte kom fram till Vintrie, för där skulle det bli kalas med många gäster och mor (vi kan kalla henne Katja, för det heter hon) stod vid spisen, tror jag.

Nä ska man träffa Leif och Katja så får man nog åka till Gran Canaria.




Malmö Central från busshållplatsen till Trelleborg.






Föremålet och orsaken till min korta vistelse i Hyllie,
med en av sina 5tioårspresenter.





 




Vägen hem och jag åkte baklänges både ner och hem.
Berit och jag fick inte sitta i samma vagn en, för vi bokade biljetter
olika dagar.
Otroligt vilken tid det tar med Intercitytåg. Lika lång tid som att flyga till GC.
Skitväder var det i Malmö och Trelleborg, men nästa vecka och framåt ska det visst bli varmare sägs det. Mellan 30-35 grader.

Morsning, vi hörs och ses.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar