måndag 29 oktober 2012

2 veckor sedan vi kom



Sa har dags (anvander nu min lanade spanska laptop, ), var vi pa vag fran Barcelona till Las Palmas. Samtidigt som tiden gar fort kanns det som vi inte varit hemma sedan sist vi var har och det var ju faktiskt i ar. Vi akte hem 2 jan.



Eftersom ingen ar sa dum att man anvander nya lekparken bredvid genomfartsgatan GC500,
sa far val vi gora't, sa jag satte mina Ben pa gungan, ett ben var sida och det var roligt
en stund. Vi var p`vag till Informationen nara Sv.kyrkan for att hamta bussturlista.
Men faktum ar att promenadvagarna utmed gatan blev bra. Mycket lattare att ta sej till, ja va f.. ska man at det hallet for ?





Bilden behover ingen ytterligare forklaring.







Mognande froskida pa Flamboyantrad.






Min Ben phustar ut i skuggan utanfor Infocenter efter
promenaden hemifran.





Det ar inte plommon utan frukter fran en palm.







Britt tog bilden. Snyggt jobbat  Britt !
Observera min nya guldklocka pa armen. Det sa i alla falla ne.....han jag kopte av, men nog tyckte jag priset 15 Euro var lite lagt ??????????????????????
Men market ar Louis Valentin. Det du ! Det hors ju att den ar av lyxmodell.






Kunde inte motsta den har bilden. Det ar en spegling i en bilruta utanfor
Svenska skolan. Snyggt jobbat Los Sverkos, som ser motiv i allt.


2 andra saker som forandrats sedan sist :

Tegelfargade mannen utkladd som sheriff som statt "staty" nere vid Plinglètorget
har nog pensionerat sej. Jag sag honom forsta gangen 1987 och sedan har han
statt dar alla ar jag varit har. Han borde foraras en staty pa riktigt pa den platsen

  Den mannen som formade motiv i sanden borta vid trabron och ifjol flyttade
 till Tropicaltrappan med sina "gubbar" har nog ledsnat. Ifjol sag vi redan att hans "gubbar" utsattes for sabotage flera ganger, sa nu har jag sett honom sta och dela ut blad
for nagra utflykter. 

Ikvall blir det en liten runda nerat havet igen. Solen skiner fortfarande och
det flaktar lite skont.

Morsning  i alla fulla fall.

2 kommentarer:

  1. Tur att förändringarna inte är så stora så ni känner er vilsna när ni är tillbaka...tjingeling

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder!
    Skulpturmannen pratade jag med i våras och han gav upp pga allt sabotage och arbetar nu åt ett företag som ordnar utfärder. Trist att de fina skulpturerna inte fick vara ifred.
    Du håller väl koll på bena när de leker så nära bilarna?

    SvaraRadera