måndag 29 oktober 2012

My new look, eller Grillparty vid Poolbaren

I lördags var det dags för säsongens första grillparty på poolkanten eller i varje fall baren i närheten.
(hörde inget plums så länge jag stod på benen)


Vår älskade Anna räknar in gästerna med ett belåtet
leende, konstaterande att det blev fullsatt i år igen.



Likaledes älskade Nacho och Norma har redan börjat elda på
grillen. Det osar grill över hela "Flamman".



Trevliga bordsgrannar, normalt boende i Vasa, Suomi.
Kommer inte ihåg namn förståss, men mycket trevliga,
som personer från den delen av världen alltid är.

Detta kan väl vara början till......
-ja vem vet. Damen mellan händerna
är också långliggare här på ön och
härstammar från Nordnorge.

Full aktivitet bakom disken, men inga sura miner.
Verkar vara välfyllt på hyllorna.




 
 
 
Bjud upp till dans efter ett fantastiskt bord fulldukat med
godsaker. Fick tyvärr ingen bra bild på det. Men det här var
ju bara första svängen.

Innan slaget började var vi uppbjudna till likaså älskade
Britt, ett (n) av mina 2 Ben, för en uppvärmningsdrink.
Hon bor rakt över oss och ser gärna ner på oss.
(Bäst vara snäll för nu skriver jag på hennes laptop).



 
 
 
Så var det då det här med min nya look: Vännen Kjella brukar alltid
tracka mej med: "Har du kammat dej med en handgranat"?
Nu är det slut med det. Jag var hos min frisör (ska) som huserar
mitt emot "Donken" och den ena av dem frågade på flytande spanska
hur jag ville ha det. Men vi förstod inte varandra bättre än
det blev som det blev. ....Inte bra alltså. Jag låg och ruvade mej
hela nästkommande natt och funderade, innan jag insåg att så
här kan du inte se ut, Los Sverkos. Så jag tog mod till mej och
stegade ner till flickorna igen och jag gestikulerade på svenska
och visade att nu ska det minsann bort. Den andra av de 2 tjejerna
tog mej till sej och jag behövde inte betala något mer.
Har alltid klippt mej där och blivit nöjd och nu utropar alla vänner
jag känner här: "SUCCÈ". (Stavas det så där)?
till sej och nu (Skjorta från KualaLumpur Vecindario).





 
 
Även Berit är nylookad ikväll med blus köpt i San Fernando.


 






Torsten och Britt trivdes med tillvaron också.
Dom bor i Norrland (norr om Stallmästargården)
Vi stötte på varandra i somras när vi var i Öregrund.



Sprallgöken som kladdar på Berit är en glad skit som
normalt är allt i allo och Barmästare.
Han dansade hela kvällen och jag kommer
inte ihåg namn förståss.



 
Vem är det där ?
 
 
 
 
 
Travkungen valsar runt med Berit
Hela personalen samlad
Annika blev uppbjuden av "Myggan"

En del av förväntad åtgång av drycker under kvällen.
Och åt gick det som en pension den 19:e varje månad.








    








Bilderna hoppar lite hit och dit, men tack Britt för att jag får låna datorn under min arbetstid på natten. Hoppas jag får ordning på rutinerna när mina maskiner kommer med Leif och Katja i veckan.

Morsning !



 
 
 
 
 
 
 








 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1 kommentar: