fredag 5 oktober 2012

Ditt samtal är placerat som nummer 64...... i turordning !




Fick idag ett brev från Folkskam som bilen varit försäkrad hos. Påminnelse av faktura för perioden 23/9 - 22/12. 643 SEK.
Eftersom mitt ägarförhållande avslutades den 30 sept så ringde jag och frågade hur jag skulle göra. Nej betala inte. Det kommer en faktura för 7 dagar. Men tekniken fungerar inte så snabbt som man kan tro.
Så jag ringde igen........."Ditt samtal är placerat som nummer 64 .............i ordning" säger en spökröst. Fan också. Jag tänkte slänga på luren.....men ta´t easy tyckte sambon.
Så jag öppnade en bira och väntade, eller kanske hinner jag till puben en sväng ?

"Ditt samtal är placerat som nummer 39 ............ i ordning, säger samma spökröst efter en stund o.s.v. o.s.v.. Så plötsligt hörs en manlig röst, näst intill hotfullt ....... "Jag heter n.n. n.n. Vad kan jag hjälp dej med"
Så berättade jag det och det verkade inte som han förstod riktigt ?
Dröj 2 sekunder ryter han (hen) nästan fram, och försvann 5 minuter. Det var alldeles tyst och svart i andra änden så länge att jag tänkte ge upp igen.

Nu tror jag det fixar sej i alla fulla fall. Blev lovad en faktura på 67 SEK för 7 dagars avslutande innehav av "Pärlan".

Nu mår f.ö. "Pärlan" bra i sin nya regi ett stenkast från förre ägaren.


Här sitter Rutger i knät på Lotta.
Rutger fick namnet efter att en kompis till Berit (tyvärr bortgången nu)
aldrig kom ihåg mitt namn så hon kallade mej Rutger och då fick den här
 gosiga lille ???? namnet och på det sättet lever Ingrid kvar lite också.






Den här bloggen är den första med bilder genom nya kameran
och redigerade i nya datorn. (Lapptoppen).













En bläcksvamp fångad i går under Huvudsta allé.



Berit ???? fördjupar sej i instruktionshandledningsinformationen
gällande nya mobiltelefonen.







Höstlönnlöv 2012










Tänk....alla ungar har alltid älskat att plaska i minsta lilla vattenpöl efter en regnskur.
De här 2 "Godingarna" var i alla fall välklädda för ändamålet.
(Förutseende mamma).


Morsning !

Ps.
Min nästa blogg kommer att avslöja en hel del "inside information"
från Rosenbad. (Regeringskansliet)
Ds.

2 kommentarer:

  1. Trevlig resa till Gran Canaria önskar Linda o Allan, som bor i "er" lägenhet i mars månad.Hälsa Anna.

    SvaraRadera
  2. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    SvaraRadera