onsdag 30 maj 2012

Rena cirkusen i Solna



Efter att vi snabbt beslutat oss för att lämna både Gimo, den allt mer mulnande himlen, passerar vi Gimo, för att via Uppsala ta oss till Solna.


Circus Maximum har under två dagar ockuperat "Huvudstafältet". 








En vacker dag skulle jag önska att jag kunde bjuda mina barn med respektive och barnbarn på cirkus. Problemet är att de inte bor i närheten eller ????
Efter en snabb kalkyl skulle det kosta ca 3000 spänn. Jag menar inte att de inte är värda det.
Men tyvärr har jag inte fått nå´t pensionärsskatteavdrag och biljäveln fortsätter att trilskas, så vi skjuter väl på det till nästa år.





Visst är det väl kamelerna som har 2 pucklar. I så fall är det här kameler. I annat fall är det dromedarer.





Att bedriva cirkusverksamhet är nog ett stort projekt. En enorm uppsättning lastbilar, husvagnar och tält fyller upp hela Huvudstafältet.
Personalen har t.o.m. parabolantenner med sej. Syns på bilden.





Här betar zebrorna i gräset på Huvudstafältet.
Jag vet inte, men jag trodde att zebror var svart/vita, men de är brunrandiga. Å, så undrar jag om dom vet själva att de är randiga ? Känner de sej liksom för mer jämfört med åsnorna på nästa bild. Ränderna går aldrig ur, säger man. Men då gäller det bara AIK.





Nu är det dags för förberedelserna inför kvällens föreställning så nu är det slut på frigången.





Här kommer den verkliga IOR på sin väg mot kvällens föreställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar