söndag 16 oktober 2011

San Agustin dödsdömt ?????



Idag blir jag lite dyster.

Inte bara för att mosqoviterna håller på att äta upp mitt vänstra ben,eller att Berit har drabbats av förkylning i värmen.Men det är priset man får betala för lyxen att ha Air Condition.
Ut och in mellan +30 grader till +19. Min är begynnande, men hoppas jag kan stoppa den kraftfullare arten tack vare att jag sitter uppe längre om nätterna och häller i mej mer whiskey.

Idag har varit så skönt, lagom varmt, max +29, ljumma vindar. Trevliga grannar både över och under oss, tänkte jag säga, men under oss har vi bara cocarachor och det har jag inte heller sett någon på 3 dagar.

Nä grannar t.v.i 127:an som är canarier och bor i L.Palmas och har det här som"sommarställe". De kommer hit på lördagseftermiddag och åker hem på söndagen. De är så sociala, spanjorerna. Artiga och hejar friskt på oss. Alla spanjorer är artiga och hjärtliga. Och så talar dom bra spanska.

Det finns sociala svenskar också. I varje fall Socialdemokrater, eller är de utdöende nu när mustachen slokar på ljugholt.
Nähej, jag ska inte uttala mej. Vet inte vad som är sant.
Tycker bara det är konstigt att Aftonbladet ser som sin uppgift att avsätta alla socialdemokratiska ledare.
Varför väntar dom till nu, när S är på väg upp i opinionen ?
Varför tog man inte reda på de här uppgifterna innan han valdes ?
De var ju kända, om det nu är något lik i garderoben. Eller väntade dom med flit ?

Tänker dom leta lik hemma i garderoben hos Alliansens dotter.
(Annie Lööf).
Jag har sagt det förr. Den här högerkärringen Lena Mellin är anställd av "Alliansen".

Vi har inget att klaga på, tycker Berit helt apropå det ljuva livet här.

Men då vaknar IOR. Man är inte IOR utan anledning.
Tog fram kameran och knäppte ovanstående bild från vår terass. Där ser man ett nedsläckt köpcentrum tidig kväll under högsäsong.

Det enda som lyser är Enricos Rest. "Tre Hjärtan".  Den klassiska globen "San Agustin" är svart, den snurrar inte, den lyser inte och är heller inte tvättad.
Skylten "Shopping Center" lyser inte.  Inte heller hotellet Dunas bredvid.
Inte ens månen lyser ikväll, men den var ju full häromdagen, så den har väl gått ner för räkning.

Avser man att San Agustin ska tyna bort ? Varför bygger man gångväg förbi.
Fler och fler hotell slocknar. Jag har tidigare berättat om Folias och Tarahal t.ex.
Hur länge går det bra för Lenas IT-café och Tre Hjärtan ? För kära
Anna och Nacho med Flamboyan ?

Dom här skurkarna som försöker lura på oss dåliga kopior av märkeskläder får ju heller inget sålt. Men de lever väl på annat.

Jag tänkte redan i fjol, att någon initiativrik person borde starta en namninsamling och överlämna till myndigheterna.

Manãna, Manãna.
Hasta la Vista por favor !
och morsning också, lok.tid.

Och du Anna, om du läser detta, Ytterdörren in till vardagsrumsköket knakar och gnisslar så Berit vaknar när jag ska in. Anna-rs är nästan allting bra.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar