onsdag 5 oktober 2011

Oasen Solna ett minne blott.




Jag fattar inte hur farfar kunde leva i 93 år utan dator och
särskilt då en laptop som han kunde ta med sej.........
.......................ut på gärdena, javisst ja.

Det kanske var därför han blev 93 år.

Hur som helst, otroligt med den här tekniken. Jag sitter 500 mil hemifrån Solna och läser lokaltidningen Mitt i Solna, som
kom ut igår.

Om det var så bra för hjärtat i den här 30-gradiga
värmen vete fan.

Jag läser till min fasa att Victoria och Daniel fått dispens  för att bygga ett litet växthus vid sin bostad på Haga slott.

Hur kan man göra undantag ?????????????????

Nä jag skojar förståss.

Det klart hon får bygga växthus. Dom är inte mer än människor och mår bra av lite skit under naglarna. Lycka till.






Näääej, dom idioterna (HSB) vill riva fungerande kontorsbyggnader,f.d. Arbetsmiljöverket,
samtidigt som de kvarvarande kolonisterna sagts upp.
Här har varit koloniträdgårdar i hundra (100) år.
Många revs tidigare då just Arbetsmiljöverket byggdes.
Se´n lade Alliansen ner "Miljön" och nu vill HSB,
OBS ! HSB, bygga ett 12 våningar högt hotell på platsen där idag finns några koloniträdgårdar.
 Man har frågat HSB om man inte kan förlänga avtalet med kolonisterna. Då svarar en person med namnet Stig Davidsson:
"Vi har ett avtal och då kör vi på det".

900 bostadsrätter, Obs bostadsrätter, blir det också, affärer och ny tunnelbaneuppgång till V:a Skogen.

Jag är inte dummare än att jag förstår att man snart tar hela "Ingentingsskogen". Den heter så, som ligger precis på platsen och nära till Ulvsundasjön och Pampas Marina.
Snart är oasen Solna sönderbyggt och höghusen
växer som svampar ur jorden.

Är det Bygg och Fastighetsbolagen som
 bestämmer över kommunen ?















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar