torsdag 20 oktober 2011

Ålderdomshemmet

Idag skriver jag för igår och idag, för igår var inte
mycket att rapportera. Dessutom behöver ju även
äldre genlemen sova lite.



Tirsdagar serverar "Tre Hjärtan" sjötunga.
Inte walewska då, utan med  ben.
Verkligen prisvärt, 5,95 Euro för bröd,smör huvudrätt
och kaffe. (okej för en potatis till)


Här serverar Enrico några älder damer. När jag tittade
mej omkring syntes bara äldre människor.
Vi själva blir ju aldrig mer än max 25.
Men då kändes det som om vi var i
matserveringen på Ålderdomshemmet.
I Playa Inglés finns nog inget ålderdomshem.

Men tänk vad roligt att så många äldre satsar på 
att resa till värmen och njuta. Att man har råd trots
 att Anders och Fredrik blåste oss på skattesänkning.


En annan som är lite blåst är den här fulingen.
Vi fann den liggandes på rygg på grannens terass
(de är inte där). Varför hamnar dom ofta på rygg ?
Och varför kan dom inte vända sej tillrätta
själva ? Vi fann den på fm. och den sprattlade
fortfarande vid 21-tiden, lok tid.
Och har den inte avlidit nu så sprattlar den än.
Jag ger mej inte. Den ska få ångra och lida för att den
är kackerlacka.

Idag var jag hos min frissa, snett emot "Donken".
Det här är inte jag, utan Berit.
Visst är hon vacker ?
Berit alltså !!!
Jo Berit frågade henne om hon kapade
ögonbryn också. Si, si, log hon mot Berit, som genast
kastade sej raklång i stolen. Dessförinnan frågades
vad priset är. 3 (Tre) Euro.
Otroligt billigt tyckte Berit som dessutom
blev nöjd med det som blev kvar.



Själv betalade jag 90 E för den här snitsiga
klippningen.  Det är alltså inte ens 90 spänn.
Ni ser vad man kan spara pengar på en resa till hit.
Jag fick själv ta kortet med en hand,
mot spegeln i badrummet.

Nu ska jag kravla till sängs, för imorgon har vi
hyrt bil av Roger. En Fiat Panda med AC. Hoppas den
orkar dra oss tre vuxna personer upp för "De
klippiga bergen". 2 dagar på upptäcksfärd.
 Vad vi hittar visas i nästa bloggar.

Morsning och Buenos Noche !

Posted by Picasa