måndag 10 oktober 2011

Jag är skyldig ......


.........lite bilder och info från de två senaste dagarna.
(att man aldrig får vara ifred)
Men många uppskattar bloggen
har jag förstått.
(någon sitter hela natten och väntar, har jag hört)
På strandpromenad morgon kl. 08.00 lok.tid.

Om man tar för vana att alltid ha med kameran
och att man ser allt genom kameralinsen  och
tänker vykort,
så blir det bra ibland. (Och fantasi)

Berit och Britts kisse väntar varje morgon
att de ska smekas en kort stund när de går förbi .
(jag understryker att jag går inte med dem, så bråttom
har jag inte. Nä jag går en kortare bit i sakta mak. Måste se fotomotiven).


 

I går kväll fick vi äntligen avnjuta Britts goda
kycklingmiddag med ris och därtill en hel del
goda drycker, märkte jag i morse.
Allt var fantastiskt gott och vi satt länge i den
varma sommarkvällen.

Britt bor ju över oss, så hon ser ju alltid ner på
 oss. Det är våran markis nedan. (F.ö. bara vi som har markis).
 

Britt kollar senaste familymailen.

Britt har liksom jag alltid något problem att lösa
med "lapptoppen". Här försöker jag klura ut varför hon
inte kan kommentera mina bloggar.
Jag tror jag har det ????

Sitter och blickar upp genom Britts obefintliga
tak och upptäcker månen. Sätter på blixten,
ifall den kanske når upp till månen.
Och se !!!! Det gjorde den, se vad månen
lyser starkt.

Och så äntligen......... Britt som bor här längre har
upptäckt att det är loppis varje söndag vid
Faro 2, mellan Sonnenland och Playa Ingle´s.
Guuuuud va kuuuuul.
Vi chartrade en taxi vid shoppingcentrat, som
costed 6 Euro, inkl.dricks. I Sweden säkert 200 spänn.


Det här var annat än "Bakluckan" i Norrskedika.
Bland palmer i 25 gradig värme i oktober.
Lite nytt med spanska "loppisgrejer"



En" show och dansman" gick runt och
underhöll med spansk tarantella genom
radion och jonglering.



Efter 3 timmars genomgång smakade den
kalla cervezan gott.

Vi gjorde småfynd alla 3. Berit fyndade
denna solhatt för 2 E.

På ett bord fanns mynt från olika länder.
Bl.a. en 5- krona från Sverige. Jag tänkte att här
 kanske kunde köpa svensk valuta till bra pris.
Hon ville alltså ha 1 Euro för en femma.
Jag gjorde inget valutaklipp, så jag avstod.


Jag slog till på ett par märkessolglasögon.
(alla har ju ett märke) Men kanonsköna.
2 Euro
 Nya t.f. maffiabossen i San Agustin, tills Leif
"Maffiosen" Svensoni från Vintrie kommer.

Britt som samlar på clowner fyndade en sådan.
(ej med på bild, ej heller Yatsyspelet som jag hittade,
och på svenska. Spelade så fort vi kom hem och jag förlorade förståss..

Köpte även denna keramiktavla av finsk
tillverkning, för 2 euro.
(signerad och säker värd minst 3 ävvvrrro)

Väl hemma på Flamman igen slängde vi i oss lite "skåpmat"
(gamla rester)
Utlyser härmed en tävling.
Vad är detta eller vad ser det ut som ?

Senare efter käket ville flickorna vara ifred, så
jag smet ut, till "Donken". Kul att studera
kvällslivet. Och om det vill jag inte berätta.

Bilden ovan är från min ensamprommis.
Delta gärna i tävlingen. Vinnaren får bo
gratis en natt i vår bungalow här.
(resan betalar du själv)


När jag kände mej föranlåten att dyka upp
"hemma" igen, togs denna bild (lok.tid)
varvid jag insåg att solen går upp
samma tid som den går ned.
Eller jag menar tvärtemot.
Alltså ca Kl. Åtta (lok.tid).

Det här tycker jag blev en bra bild också.
Jag vet var den är tagen.

Morsning och tack Gud för
San Agustin, Gran Canaria.
(och Flamboyan)














Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar