fredag 28 oktober 2011

Fönstren är som svettpärlor i Zlatans panna

Läser nättidningen av Mitt i Solna (mitt husorgan).

Nu har det grävts för Quality Hotel Arena, som ska bli 94 m hög. Den ligger då
nära  "Mutbygget" Swedbank Arena. Där kommer finnas 400 dubbelrum + sviter.
17 bankett och konferenssalar fördelade på 25 våningar.
På hotellets översta våning byggs en skybar med 400 sittplatser,
som man hoppas ska inkludera även vanliga solnabor.
(vad faan menar dom med vanliga solnabor)?
Och hoppas, varför hoppas man så mycket i det här projektet ?




Arkitekten Gert Wingårdh (med h),  såg svettpärlorna i Zlatans energiska
panna och fick inspirationen till de runda fönstren på hotellets fasad.
Oppositionsrådet Johanna Graf (S) deltog vid utgrävningarna med en
planterspade i högsta hugg.
"Jag älskar höga hus, hotell och skybarer" säger hon och skrev upp sej
som kommande stamkund.

Det bästa med det här bygget är att det inte kostar solnaborna
 en krona, säger hon glatt.




Men vad det här gigantiska idiotprojektet kan få för konsekvenser
för natursköna och fågelrika området vid Råstasjön, bara ett stenkast från
byggena, sägs inte ett ord.
Enl. obekräftade rykten, kommer Johannas möten med solnaborna
på fredagar att hållas på Skybar Quality Hotel Arena, Solna, 94 m. upp.

Jag har varit politiker stora delar av mitt liv, på lokal och regional nivå.
Men utan planterspade.

Morsning





2 kommentarer:

  1. Roligt att läsa din blogg,härligt att läsa om er resa på San Augustin, har själv lite planer på att ha en lång vistelse på CG.Hyr ni lägenheten eller har ni köpt den, varifrån hyrde ni i så fall? vad ligger hyran på?

    Ha en fortsatt trevlig vistelse på CG:))

    SvaraRadera
  2. Hej Anonym !
    Roligt att du tycker om min blogg.
    Vi hyr lägenhet på Flamboyan. Mitt emot Shoppingcenter. Det är tredje året vi har samma lägenhet. Varje år har vi förlängt vistelsen. Nu är det som att komma "hem", när vi kliver in i lägenheten som är en bungaloo med gräsmatta utanför. Alla bekvämligheter inkl. tvättmaskin.
    Vi betalar 700 E/mån. Vi tycker det är billigt boende för 2 och vi flyger reguljärt med Spanair.
    Ca 6000 Sek t.o.r. för 2 pers.om man bokar tidigt.
    Jag hittade det här stället genom att googla för tre år sedan.
    Anna Edsholt,som är svenska, driver det här tillsammans med Nacho som är spanjor.
    Det har blivit mycket populärt för både svenskar och norrmän och vi blir som en stor familj som träffas varje år.
    Vill du veta mer så hör gärna av dej igen hälsar
    Sverker Ior Edqvist.

    SvaraRadera