måndag 3 oktober 2011

Annie get your Hatt


Den för länge sedan bortglömde M.O. (Inte Maud Olofsson), utan
Mats Odell, uppstår plötsligt från "de döda".
"Det behövs en nytändning", därför ställer jag upp
som partiledarkandidat för KD, säger han, som just
uppstått. Han fick ju en gång sparken av Hägglund.
Ok, det snabbar ju på upplösningen av den
här löjliga blockpolitiken. Med den ruggugglan
med ordförandeklubban sjunker KD som en sten.
Kamrat 0,0 %




För min egen del, är det diskbänken
som gäller. Som vanligt, samma diskbänk.
Samma durkslag, men ny skjorta.


Tro mej eller inte. Hårt arbete lönar sej.
Belöningen väntar alltid runt hörnet.
Eller i skåpet rättare sagt.
Det är kul att diska. Jag diskar såååå
gärna.........
..........medan Berit löser korsord.


Flaskan t.v. på diskbänken, är diskmedel
och ingenting annat.


                        "Städskrubben" har vi på uteplatsen.
Berit greppar borsten. Här är så lättstädat.
Man borstar från sovrummet, rakt genom lgh
och ut på gräsmattan.
Våttorkning sker på fredagar fm.

Matförråd, 40 l vatten, 10 kg potatis och
"några" cerveza.

Sverige har fått en ny Näringsminister, minsann.
En ung kvinna (28 år) toppbetyg från juridik-
studier vid högskolan. Men hann aldrig prova på
näringslivet från golvet. Det närmaste näringslivet
hon varit, är krogägarna runt Stureplan.
Det räcker inte när hon ska ta sig an
Volvo och SAAB.
Undrar om hon är karl för sin Hatt. (Anna-Karin).
Hon är i varje fall 38 år och henne kände jag
 som en rekorderlig tjej.

Jag vill härmed klargöra hatt, förlåt, att, jag absolut
ingenting har emot unga flickor.
Men...............

Morsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar