torsdag 6 oktober 2011

Jag hörde koltrasten i morse


Ett par dramatiska förändringar har vi upplevt här i år.

1. Internetuppkopplingen har blivit skitbra. Sitter nu inne i arbetsrummet/köket.

2. Livsmedelsbutikerna Vivo och Spar har börjat ta betalt för påsarna. De kostar nu 2 cent och det har vi inte råd med, så vi gör som i Sverige: Vi tar med en tom. T.o.m. från Hemköp Solna.

Dåremot har man ännu inte infört system för återvinning av burkar och flaskor. De ligger fortfarande kvar. Utom i Foliasparken.


Här under bron syns 2 liggande som saknar bostad.

Min morgonpromenad börjar med genomgång
Foliasparken ner till havet. Jag fattar ännu inte hur
 just den parken är så oerhört välskött. Inte ett visset
palmblad, välstädat, ja det är en underbar oas som
tyvärr ingen ser. De flesta hotellen har ju bommat igen.
Men det är här ett rikligt fågelliv. Koltrasten sjöng en
svensk vårlåt för mej idag.


Precis här syns solens uppgång ca 08.00 lok. tid.
Inte fy skam, eller hur.
Om du dubbelklickar på bilen så blir den större.



Idag är vädret klarare, sol lite vind och bara
22 + kl. 08.00









Vid horisonten Playa Inglés.

Morsning Sweet Sweds !

1 kommentar:

  1. Staffan Östersund6 oktober 2011 kl. 18:48

    Fina bilder, det var ett tag sedan jag läste din blogg, hur länge blir ni kvar, jag kommer den 30 november.

    SvaraRadera