lördag 15 oktober 2011

Med Global bus 90 till Vecindario

Även idag behövs Air condition, så vi, Berit, Britt och
jag beslöt ta bus 90 till Vecindario. Ty i bussen finns AC.
Vecindario är en liten stad nära flygplatsen. Den är känd för 2 saker. Här finns Atlantico, ett populärt stort shoppingcenter.
Så är den också känd för att Anna och Nacho bor där.

 

Det här stora trädet som möter oss vid buss-
hållplatsen, är vad vi kan förstå, rödpeppar.
Det luktar i alla fall så. (rätta mej om jag har fel, Anna)

I det här stora komplexet finns något så unikt som
ett postkontor, Correos, som det heter. "Kassörskorna" sitter
öppet utan skyddsglas och hanterar riktiga pengar. 
Kommer inte ihåg, men det var väl under förra
århundradet, 1900-tal, som vi hade råd
med den servicen.

Här kan Hemköp Huvudsta slänga sej i väggen, jag lovar.
Butiken så stor så kunderna erbjuds små eldrivna
shoppingmopeder.

När jag tog rulltrappan ner en våning, hoppade jag
högt av fasa. "Hjälp" Maud har fått jobb här
som inkastare. Nä, nä, senare såg jag en skylt som
det stod Aniversario på. Det betyder årsjubileum och
då visar man upp spöken,tydligen.
11 år sedan det öppnades.
Jag vet inte varför bilden blev bara halv, vid
överföringen. Kanske är vi halvfigurer.
På huvét har jag nyinköpt (1 Euro) inflygningsskydd
 mot envisna flugor vid frukostbordet.
Här åt vi en enkel bit spansk omelett och en
cerveza. (liten)

Helfiguren Britt stod bakom kameran, men det är
absolut inte hennes fel, utan överföringen.


Vi kikade in över kanten till en innergård och
hjälp, Herre Gud, här behövs många Berit.

Gatubild

Gatukorsningsbild.
Det är i så´na här gatukorsningar som vissa
s.k. "gatukorsningshundar" blir till

Snacka om trött i ben och fötter, här befrias vi
av bussen (90) som tar oss hem till
sköna Flamboyan.

Morsning canarylovers.

1 kommentar: