måndag 21 januari 2013

Välkomna in i vårt hem.






Så är det då äntligen dags att släppa in allmänheten i vårt nya men dock tillfälliga hem. Går inte av för hackor, kan jag visa nu.

När man kommer in i hallen, möts man av en
genuin hallmöbel av massivt mörkbetsat trä.
Fläckarna på väggen är reflexer.




En ändamålsenlig toalett med dusch.
Uppfattade du vitsen där ?






Mycket läckert inrett sovrum, med utsikt
över hela Plinglé, som jag visat tidigare.






Min sambo oroade sej för sängen. Att den var för smal och
bara ett gemensamt lakan.
Vi får väl se om 9 mån.







Ser man upp och det ska man alltid, så kan man se hur
fina takrosetter man gjort runt kontakten.







Vardagsrumsköket innehåller en genuin bokhylla av
mörkbetsat trä, rejält köksbord med två stolar.
Bäddsoffa och soffbord.







Kök med tvättmaskin, ljusa vitmålade luckor, kyl och frys. 






Takrosett även här.







Vitrinskåpet i bokhyllan har vi fyllt på själva.
Uppfattade ni poängen där också ?
Albali, Los Molinos och från Bodegan
i Fataga.

(Det sups mycket på ön)







Spegeln i sovrummet avspeglar här sovrumsfönstret.
Obs. den läckra inramningen.
Det går även en liknande decimeterbred bård av trä
runt hela lägenheten vid taket.




Men........så skulle jag diska och var övertygad om att det
fanns godsaker i skåpet, som på Flamman.
Icke då.............
Där fann jag varmvattenberedaren.

Morsning, säger jag bara.

Ps
Kommande blogg kommer visa, dels söndagens besök
på jordbruksmarknaden i San Fernando (Många bilder
som jag håller på att redigera).

Även bilder från söndagens Bingolotto hos Swecan.
Ds




2 kommentarer:

  1. Ajajaj, hur kan man placera en varmvattenberedare i GODIS-skåpet? Förstår att besvikelsen var stor efter disken.

    PS! Schupsch det mycket....hick...här på ön? DS!

    SvaraRadera
  2. Menar du att ni inte hade godis i lägenheten när ni kom?
    Här i grannhuset fanns det en hel del godsaker som Anna ställt in.
    Så vackert med all stuckatur, sånt har inte jag.

    SvaraRadera