torsdag 24 januari 2013

Ensam på toaletten med Marilyn Monroe





Idag blåste det som igår......storm. Håll i hatten!   Det är ju inte kallt egentligen, men blåst är så ..........  . Jag hatar blåst ! Så jag drog med mej Berit till busshållplatsen, efter att jag bokat bil till helgens mandelblomssafari. Nu blommar det !!!!!
Undrar hur långt tussilagon kommit i Sverige ? Väntar på besked i början av mars, så vi kan komma hem.
Alltså.....vi tog Globals bus No 1 till Arguineguin, för där blåser det inte. Bara du kommer runt udden här borta vid Faro så är det lugnt.
Det kostar 2.20 euros p.p. Det är billigt för en stormfri dag.  I Arguineguin finns en loppis och mycket annat att se. Kanske finns nå´n god räkmacka ?

Så var det det där med bussdårarna förståss. Så fort de
nalkas en 90 graders böj, så trycker dom gasen i botten, mitt
i böjen alltså. Jag har tittat noga efter de där yxorna man kan
slå sönder rutan med om ifall bussen skulle stjälpa, men de är
omsorgsfullt bortplockade. Dom tänker väl som så att om ifall,
så hjälper det inte om det finns en yxa. Det är i alla fall
slut på detta jordelivet för oss alla (i bussen).

Bilden ja....... Dom hittar på. Nu hoppar dom eller flyger
som i en kolt, från bergen och över havet och hoppas dom på
livet efter detta.




Framme i Arguineguin finner vi att kyrkan
är öppen, så vi smyger in på tå.
Där övervakas vi av Maria.







Vi går runt på vår jakt efter räkmackan, som moster Årlaug  (Åses moster) berättade
om i går. Vi njuter av solen och den vindstilla hamnen.













Bara ett av många vackert blomsterklädda balkonger
i omgivningen. .......Börjar suga i magen nu.....






Så kommer vi fram till "Byns dåligaste matställe".
Det kan inte vara det Årlaug menade.
Dannebrog...... det verkar danskt men.........dom har ju
goe smörrebröd och reker finns nog där osså.
Så vi må pröve......

 
 
 
 
Bådar inte gott när man kommer in i puben. Där är en lastbil
full med Underberg






Och rekmackan var inget fel på. Tvärtom. Men hade kanske
väntat mej en större modell. En prisfråga måhända.






Eventuellt heter innehavaren Björg, låter danskt. I alla
fall så bor hon på Flamboyan berättar hon. Där bor väl många
 andra också, men inte vi.






Innan vi går vidare kollar man alltid toaletten. Hur ser den ut här?
Jösses........ här fick jag sällskap med Marilyn Monroe,
övervakad av självaste Buddah.






Jag kommer knappt förbi henne när jag vill ut.
Inte alla som varit med Marilyn på toaletten ???







Tittut !







Också en bild från Arguineguin






Efter denna utflykt är man bara
skuggan av sitt forna jag.
Letar febrilt efter min skuggkompis....






Hon har skuggat mej igen......och kvällen
 tillbringar vi sedan med Lenas hästar på
Solvalla. "Tjejtravet" går av stapeln och
förväntningarna är som vanligt.......
STORA.

(som vanligt var det 2 lopp där hästarna på kupongen
blev 2:a.. Hatar att bli tvåa ).

Morsning !

Ps
Vem vet vad som händer imorgon ?
Men till helgen blir det mandelblomssafari
upp till Tejeda och Antonio på La Perdiz.
Ds

2 kommentarer:

  1. Men hallå! Hur är det fatt? Vad sköljde ni ner räkmackan med då? Ingen flaska på bordet vad jag kan se. En dag utan alkohol är ingen bra dag.

    SvaraRadera
  2. Nu har jag också varit ensam med Marilyn på toaletten! Då det blåste lika mycket idag så drog Barbro och jag drog ner till sydsidan vi med. Och Danebrogen hade lika underbara smörebröd idag med. Min favo är den varma leverpastejen med bacon och champinjoner. Denna tillsammans med en öl och ett par GammelDansk så är dagen räddad. Så ska smörebröd ätas!

    SvaraRadera