lördag 5 januari 2013

Norrmännen har lämnat landet





Det har varit totalt omöjligt ladda ner bilder till Bloggsidan. Vetef.. vad de håller på med.
Så såg jag på debattforum att jag inte var ensam. Och på flytande engelska förstod jag att  jag
skulle gå över till Google Crome. Ska någon tvinga mej att använda det som webbläsare istället för Explorer ? Vad säger du Bengt, för nu lyckas jag i alla fall få över bilder ?

Nu blir det lite huller om buller igen, tills jag hittar rätt med knapparna, men den som väntar.....

Ni som följer mej på Facebook känner igen den här bilden
från i morse kl. 08.10 lok.tid.
Utsikt från ett fönster. (vårat)





Jo så var det det här med älskade norrmännen.
Tidigt imorse lämnade de dette lanne.
Vi såg gemensamt hur Norrtugg inte vannt igår.
Men Hilde-Mays flagga har inte dalat för det.



Björn II visar ingen oro för slutresultatet i Tour de Ski
som Norrtugg leder överlägset.
Som någon sa: Gunde Svahn var inte med.




En annan älskad varelse, yrvädret från Koppom, alias Lena,
far omkring som en tätting mellan borden med hemgjorda räkmackor
och negerbollar och en och annan 2-rätters.
Hon skulle aldrig kalla dem för negerbollar. Istället heter
dom "Kalla mej vad du vill".











Och ständigt dessa bouganvilla som växer
överallt, i stenmurar som här.






Favorit i repris. Ids inte ta bort den.






Kattjä.... här, smög på tre duvor som en kärring
 promt skulle mata. Jag gjorde vad jag kunde för att
hindra honom och lyckades.
Jo jag vet att det är ett rovdjur, men de kan väl äta
kackerlackor. Förresten är det många människor som
matar katterna här på vägen mellan S.Agustin och Plinglé
Men visst är kissen söt. Jag har absolut inget emot katter.
Har själv haft flera stycken.
En av dem tog en röd domherrehanne. Då var jag inte glad.
Men instinkten är som den är.






Här i solskenet utanför Lenas tog vi farväl.
De mest godmodiga människor man kan träffa. Inga divalater
här inte. Dom har ju varit här två 2-veckorsperioder nu och
om det är något kvar på klippkortet så kanske de kommer
en gång till i feb. till mandelblommningen.
(nu satte jag press på dom)






Helt underbart att höra koltrastens starka
sång här i januari. Högst upp som alltid sitter dom
och lockar på tillkommande partner.
Den här är mitt i centrala Plinglé. nedanför
Tamaragua med 66,5 trappsteg.
(eller hur Iris och Göran ?)





Mar y Playa. Hav och Playa.  Det vackraste hotellet innan Playa Inglés.






Hade tänkt lägga den här bilden under Hilde-Mays norska flagga.
Nämligen vid bordet bredvid, sitter Janne, känd orienteringsprofil
från Leksand och f.d. granne till oss på Flamman.
Han spanade förgäves efter svenska framgångar i skidspåren.

Morsning !
Ps
Nu är upproret totalt i centerpartiet.
28-åringen lämnar jobbet som
näringsminister och partiledare
före nästa val.
Ds

PsPs
Snart kommer "Hemma hos" i nya bostaden
på Las Margaritas, med lite skvaller
om intriger i San Agustin.
DsDs

1 kommentar:

  1. "Hemma hos-reportage" är alltid spännande och dessutom med lite skvaller också. Sätter piff på tillvaron!

    PS! Hasa plank är inget för mig DS!

    SvaraRadera