onsdag 30 januari 2013

Allt är Guld som glimmar






Jag undrar hur mycket man skulle få böta i Sverige om man parkerar
så här ? Ibland står en bil på motsvarande sida också, hela dygnet.









Granne till oss. Bor i Norrköping och har kolonistuga i Fyrby.
Han jobbade på byggen när jag körde lastbil i Norrköping.







Bredvid sitter en annan känd Norrköpingsprofil.
Hockie Spjut. (rätta stavningen Tom@s)
Kökschef på Storan i "Peking".
(På 70-80-talet, då jag var där och dansade ibland)
Han kände i sin tur min dåvarande bästa kompisar och granne.
Som min familj umgicks med.








Och t.h. om honom en östgöte till, som låg samtidigt med mej
i "lumpen" på I 4 i Linköping.
Snacka om att världen är liten.
Vi hade en skitrolig em. i solen hos Lena och drinkarna
bara försvann. Dä dö. Dä ä redit rolitt.








San Agustins mest kända par hos Jannes.
Norge resp. Öland.








Mera Liera







Abdulla kränger klockor vareviga kväll.





















Inga problem, Idi Amin, äkta, äkta.






Så nu har jag 2 "äkta" guldklockor.






Kvällen avslutades med dans till Mecedes.
(Inte bilen alltså)


Morsning


Ps
Nu bär det i väg till HiperDino
för storinköp.
Ds

2 kommentarer:

  1. Okej, vår vän hovmästaren från Norrköping heter Ockie Sparv och inget annat. Sparv är ett gammalt soldatnamn och namnet Ockie har han fått efter en gammal finsk hockeyspelare.

    SvaraRadera
  2. Roligt att se syrran med sin norman. Inte visste jag att hon har bosatt sig på Öland?Där ser man.. Hälsa henne så mycket. Och till Tom@s vill jag säga att jag tillhör släkten Sparv ( på den finska sidan)

    SvaraRadera