måndag 21 januari 2013

En mycket tydlig markering





En av mina bloggföljare återkommer med jämna mellanrum och är orolig över hur mycket vi dricker här på ön.
Vidare talar den anonyme personen om att det visst finns AA (Anonyma Alkoholister) här på ön.
Har en känsla av att personen är avundsjuk för att vi lever gott i värmen och själv har eller haft alkoholproblem.

Vad beträffar mej själv, så har jag inga som helst problem med spriten, snarare tvärtom.
Ju mer jag dricker desto mindre blir problemen.

Jag kan välja att inte släppa fram kommentarer utan att först ha godkänt dem. Men  jag står för vad jag skriver och förväntar mej inga påhopp om mina alkoholintag.

När jag skriver kommentarer eller insändare undertecknar jag med mitt riktiga namn. Vågar jag inte stå för vad jag tycker eller skriver, så håller jag tyst.

Morsning

Ps
Snart bloggar jag om den trevliga utflykten till jordbruksmarknaden i San Fernando i söndags.
och
Bingolotto hos Swecan i söndags kväll.
Ds


4 kommentarer:

  1. Jag gillar inte heller anonyma insändare!
    De är i allmänhet fega krakar och skall aldrig tas på allvar :-(

    SvaraRadera
  2. Bra skrivit.

    Linda o Allan
    128B

    SvaraRadera
  3. Ett mycket välformulerat och klargörande inlägg! Vi professionella alkoholister (PA) har antagligen avundsjuka kamrater i svedala just för att det är så naturligt här att ta sig ett par stänkare i tid och otid.
    Så skål Ior och tack för nästa. Finns alltid ett välfyllt glas här till dig och Berit.

    SvaraRadera
  4. Håller ned ior vad han skrev. Många är avundsjuk.

    SvaraRadera