lördag 11 december 2010

Victoria är gravid ?





Jag gjorde som många med mej igår kväll. Jag följde Nobelhögtidligheterna från Konserthuset och Stadshuset.

Min första reaktion blev att HMK Karl XVI Gustav plufsat till sej. Han såg gammal, trött och oinspirerad ut. Ville nog helst lämna Walk over.


Men sedan drogs mina blickar till den vackra Kronprinsessan Victorias kropp. Jag såg genast att hon nu är gravid. Brösten har svullnat upp t.ex. Ett första tecken på graviditet och jag vet vad jag talar om efter att ha sett 2 + 2 barns mammor gå igenom processen.

När jag senare läste på nättidningen (AB) att hon tackade nej till vinet, ja då är saken klar. Frågan är bara vilken veckotidning som är först med nyheten.
Lyckades smuggla ut en röntgenbild från KS, som visar att blir en prins.

Andra iakttagelser:

Flippan Reinfeldt var klädd i asurblå klänning. Ja vad kan man vänta sej ? Klädd i rött ???? Då hade hon väl flippat ur ?


Måååååd Olofsson såg jag inte flinande nå´nstans. Hon lär vara ute på stan för att leta efter partiets rötter. Hon passerade Stureplan rapporteras det, utan att hitta vare sej kålrötter eller morötter.

Nä du får nog ut på landsbygden igen Maud. Stureplan klarar Modekraterna själva (nya arbetarpartiet).


Mona Sahlin var riktigt vacker i sin lagom halvröda klänning. Hon svävade ut i dansen utan att riktigt veta åt vilket håll hon skulle dra kavaljeren. Nu svävar hon tyvärr ut i ovisshet om framtiden. Mona, en misshandlad stor politiker som mobbades bort. Det var dagen hon valdes till partiordförande som jag ansökte om medlemsskap.


Lars Ohly dansade i otakt. (som vanligt).


Björklund flaxade med armen som min magister Per gjorde med pekpinnen när någon i klassen inte kunde läxan. Det hände att han "råkade" träffa någons fingrar.


Har aldrig sett Gyllene salen så glest befolkad i dansen. Brukar vara smockfullt.

Men det var väl finalen av Idol som gick samtidigt som lockade många.


I slutscenen hade Maud kommit tillbaka från sitt sökande och hon såg allvarsam och modstulen ut.

Hon tänkte nog på att det kanske var hennes sista Nobelgala.


Inga bilder kan jag visa heller på ett tag. Min sambo fick låna kameran med sej till Trelleborg, för att kunna plåta sina barn, barnbarn och barnbarnsbarn därstädes.


Själv får jag försöka överleva tills hon kommer tillbaka om några dagar. Går väl ner extrakilona som lades till midjan under 6 veckor på GC.


Och ni som väntar på vad jag hittat som finns eller inte finns i Solnas Stadshus, får dessvärre vänta. Kanske ytterligare en vecka till jag får kameran tillbaka.

Tills vidare:

Morsning !







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar