fredag 17 december 2010

Borta bra men hemma........ om man inte har nå´t hem då ?





Imorse såg jag på Maloe von Siwers program
som handlade om hemlösas situation.


Man tänker ju då och då, men gör ingenting.
Idag bestämde vi oss för att göra nå´t.
Sökte på "nätet" vart man kunde
lämna kläder.
Jag ville att det skulle ut direkt och inte
till mellanhänder som ska bekosta
administration.
Det är idag det blåser snöstorm.

Berit och jag fick ihop 3 kassar med
varma kläder som ändå bara hänger och
upptar klädhängare.
Här är vi på väg till T-banan Huvudsta.
 

Ett tips var Nya Stadsmissionsgården
på Mara Prästgårdsgatan 32 B, på Söder
Vi åkte dit och här tar hantacksamt
emot vårat bidrag.
Jag kan se framför mej en behövande
gå ut i Berits varma tröja, eller min varma rock
från Dressman 2006.
Min avsikt är inte att tala om hur duktiga
 vi är eller vill ha beröm.
Men det kanske kan sporra flera
att göra lika som vi.
Det är så enkelt !

Tog en bild på Katarinahissen i julklädsel
på hemvägen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar