fredag 3 december 2010

Inga kossor i Solna


Utsikt numera, från lägenheten i Solna




Minnesgoda bloggföljare kommer ihåg utsikten
från 128:an.
Klockan är här 15.05 em. Lok.tid.



Jag har ägnat 3 dagar åt att läsa Dagens Nyheters utgåva
under 6 veckors bortavaro.
Jag börjar alltid med dödsannonserna och
är jag inte med där så fortsätter jag till ekonomidelen
för att uppdatera min situation och sportdelen
upptar bara AIK-vinster.
Tidningarna vägde 13,5 kg.
Så tillkommer 7 nummer av vår lokala tidning Mitt I Solna.
Bilden nedan visar 14 våningar Stadshus.






















I lokaltidningen kan man läsa intressanta och upphetsande saker
. Bl.a. att i Solna finns inga kossor, medan det finns 9.675 st i Norrtälje. Mu kan man säga.



Jag är inte övertygad om att siffrorna för Solna stämmer.
Jag vet många som idisslar i ovanstående hus, utan att
åstadkomma något. Inga namn nämda.
Huruvida de äter chokladglass ???

Morsning

Ps
Min nästa blogg kommer med en överraskning.
Också i detta hus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar