måndag 6 december 2010

Först fest och sedan mera fest

Ni som väntar på överraskningen vad som finns i Solnas stadshus,
eller kanske vad som inte finns ibland, får vänta lite.
Först måste jag klara av 2 fester.
Här är den första.


Berits dotter fyller år lördagen den 4:e.
"Oh hjälp, vad har jag ställt till med " ?
Och eftersom man inte talar om en dams ålder kan jag bara viska
att hon blev lika ung som min dotter blev i oktober
och hon blev född 1965.
(I Norrköping dessutom, för att ytterligare förvirra er)


Den här tjejen har jag aldrig fått ett dåligt kort på.
Hur jag än bär mej åt.

Vi bjöd henne på Thairestaurang.
Det blev första och sista gången jag gick dit.
Det var också första och sista gången damen fyllde ......år ??
Alltså det där blev inte bra. Klart hon fyller år igen, men inte
samma som då, lördagen den 4 Dec 2010.
Eller som min dotter blev i oktober.




Men ölen var god. Singha stod det på etiketten.
(Singing in the rain)
Njaa, kvalitén på maten och bemötandet
motsvarade inte priset
om jag säger.
Men dottern fick även en påse med Be-håar och trosor
vi köpte billigt på marknad i San Fernando.
(Och kramar)



Men det var lite mysigt med palmen över huvudet och
snömodden ute på Odengatan, Stockholm City.
Morsning senora !


Ps
Nästa fest samma dag blev mera
omfattande, så det får bli en egen blogg.
Måste hem och ladda upp.
Ds





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar